حساب ۱۶۰ هزار کاربر نینتندو هک شد

شرکت نینتندو اعلام کرد که حساب کاربری ۱۶۰ هزار گیمر این شرکت توسط هکرها مورد تهاجم قرار گرفته است.

حساب ۱۶۰ هزار کاربر نینتندو هک شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت نینتندو به تازگی اعلام کرد که هکرها تواسنته‌اند نام کاربری و رمز عبور حساب نینتندو کاربران را از این شرکت سرقت کنند و وارد حساب ۱۶۰ هزار از کاربران این شرکت شوند. طبق اعلام نینتندو، هکرها توانسته‎اند به اطلاعات خصوصی کاربران نظیر تاریخ تولد، نام، کشور و ایمیل کاربران دست پیدا کنند و در برخی موارد که حساب کاربران شارژ بوده، هکرها از اعتبار حساب آن‌ها برای خرید استفاده کرده‌اند و کاربران پس از ورود به حساب کاربری خود شاهد اتمام موجودی حساب خود شده‌اند.

شرکت نینتندو برای جلوگیری از هک شدن مجدد حساب کاربران اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی از ورود به حساب از طریق نام کاربری نینتندو جلوگیری کرده و به تمامی کاربرانش نیز توصیه کرده است که حتما امنیت دو مرحله‌ای حساب خود را فعال کنند تا از این طریق امنیت حساب کاربری کاربران افزایش پیدا کند.

حساب ۱۶۰ هزار کاربر نینتندو هک شد

نینتندو همچنین به کاربرانی که حساب آن‌ها آسیب دیده است اعلام کرده که رمز عبور حساب خود را هم اکنون می‌توانند بازنشانی کنند اما برای ورود به حساب نخواهند توانست از شناسه NNID استفاده کنند؛ نینتندو آی دی برای دستگاه‌های قدیمی‌تر نینتندو یعنی 3DS  و  Wii U استفاده می‌شد همچنین کنسول سوییچ نیز به این حساب دسترسی داشت اما به دلیل امنیت بالای این کنسول تعداد بسیار کمی از آن‌ها مورد تهاجم هکرها قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره کنسول پلی استیشن ۵ بدانید


علاوه بر این نینتندو از طریق ارسال ایمیل به افرادی که حساب آن‌ها هک شده اطلاع داده است که احتمال استفاده غیر قانونی از حساب بانکی آن‌ها در فروشگاه‌های Nintendo eShop و My Nintendo Store نیز وجود دارد و بهتر است کاربران نسبت به تغییر رمز حساب بانکی خود نیز اقدام کنند. در انتها نیز نینتندو از کاربرانی که از اعتبار حساب آن‌ها به طور غیر قانونی استفاده شده درخواست کرده است که این شرکت را در جریان این موضوع گذاشته تا اعتبار حساب آن‌ها به حسابشان واریز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار