دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: اگر همه معین‌های اقتصادی وارد چرخه فعالیت شوند، تقریبا ۹۷ درصد روستا‌های استان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه کسب و کار متوسط و خرد در سامانه ویژه اقدامات معین‌های اقتصادی به ثبت رسیده است.

او افزود: ۷۰ درصد مسائل و مشکلات موجود باید در سطح ملی حل و فصل شود و ۳۰ درصد باقیمانده نیز سیاست‌هایی است که باید سطح استان برای پایداری بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ و اجرا شود، چیزی حدود ۵۰ درصد این مسائل در حوزه‌های مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی هستند و ۵۰ درصد دیگر نیز مجموع عوامل دیگر را شامل می‌شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: اوایل سال گذشته تعداد معین‌های اقتصادی ۱۰۰ نفر بود و امروز این شمار به ۱۹۷ نفر افزایش یافته و پیش بینی می‌شود که این تعداد تا پایان سال ۹۹ به حدود ۲۳۰ معین برسد.

لبافی بیان کرد: معین‌های اقتصادی باید برنامه خود را برای سال جاری نیز ارائه دهند تا مشخص شود که در خراسان رضوی مقرر است که چه حجم از سرمایه گذاری باید انجام بگیرد و به تبع آن، سهم آورده مردم، حجم اشتغالزایی و ... تا چه میزان برآورد می‌شود، تاکنون ۶۰ درصد معین‌ها برنامه‌های خود را ارائه داده اند.

او با بیان اینکه تاکنون همکاری و همیاری‌های خوبی توسط معین‌های اقتصادی انجام گرفته است، تصریح کرد: مرکز مشاوره‌ای برای ارزیابی توجیه اقتصادی طرح‌های معین‌های اقتصادی وجود دارد و کارشناسان ما در دبیرخانه نهاد مردمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ارزیابی تمامی طرح‌ها از لحاظ سرانه‌های شغل، سهم آورده و ... اقدام می‌کنند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه تعاونی، صنعت و ... نیز کارشناسان این ستاد، بررسی‌های لازم را دارند، نکته قابل توجه آن است که باید بر واقعیت‌های جامعه متمرکز شد و سرانه‌های اشتغال هر بخش اقتصادی باید مشخص شود تا معیشت یک خانوار تامین شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار