پارسال، ۱۵ میلیون قطعه مرغ به وزن ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در مرغداری‌های مرغ تخمگذار این استان سالانه سه هزار و ۴۰۰ تن تخم‌مرغ تولید و تمام آن به بازار عرضه می‌شود.

او با اشاره به فعالیت شش واحد مرغ تخمگذار در استان افزود: ظرفیت فعال مرغداری‌های تخم‌گذار استان در سال ۲۲۰ هزار قطعه است.

مردانی اضافه کرد: علت بیشتر بودن مرغداری‌های مرغ گوشتی به دلیل تقاضای بیشتر برای مصرف گوشت سفید در استان است.

او به ممنوع بودن صدور مجوز برای راه اندازی واحد پرورش مرغ گوشتی اشاره و اضافه کرد: این ممنوعیت از سال ۱۳۹۳ به دلیل تولید بیش از نیاز مرغ گوشتی در کشور و استان وضع شده است.

مردانی با اشاره به تولید ۱۵ میلیون قطعه مرغ به وزن ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۹۸ ادامه داد: مطلوب این است که هر مرغداری در سال چهار دوره جوجه ریزی انجام دهد، که در این صورت ظرفیت سالانه تولید مرغ در استان به ۳۵ هزار تن می‌رسد.

او میزان سرمایه ثابت و در گردش یک واحد مرغداری را با توجه به ظرفیت آن متفاوت بیان کرد و گفت: حداقل سرمایه ثابت مورد نیاز برای یک واحد ۱۰ هزارتایی بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

مردانی با بیان اینکه ضریب تبدیل مرغ در استان ۹/۱ تا ۸/۱ کیلوگرم است افزود: ۲۱۵ واحد مرغداری در استان فعال است که به صورت نوبتی جوجه‌ریزی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار