مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: احکام روزه داری در خصوص کرونا مانند سایر بیماری‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم باغشنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: احکام روزه داری در خصوص کرونا ویروس مانند سایر بیماری‌ها است.

او ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خصوص احکام روزه داری در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ افزود: روزه داری اصل اولیه فقهی است و بر هر انسانی که به سن بلوغ رسیده و عاقل باشد در ماه مبارک رمضان واجب است.

باغشنی اضافه کرد: قواعد فقهی در خصوص نگرفتن روزه در خصوص بیماری کرونا مانند سایر بیماری‌ها به تشخیص فرد و بنا به شرایطی جایز می‌باشد.

او ادامه داد: در صورت تشخیص پزشکان و برای اطمینان فرد در خصوص واجب نبودن روزه داری در ماه مبارک رمضان، ایجاد بیماری، تشدید بیماری و طولانی شدن بیماری و درمانی آن سه شرطی است که فرد در صورت مواجهه با آن با روزه داری می‌تواند، روزه نگیرد و بعدا قضای آن را به جا بیاورد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.