سناتور ایالت فلوریدا خواهان افزایش ظرفیت انجام آزمایش‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور ریک اسکات، نماینده ایالت فلوریدا، روز پنج شنبه اعلام کرد آمریکا همچنان نیاز به انجام آزمایش کرونای بیشتری در سراسر کشور دارد.

با توجه به تصمیم دولت آمریکا برای برداشتن برخی محدودیت‌های اجتماعی، سناتور اسکات در جمع خبرنگاران اعلام کرد: لازم است برای ایمن نگه داشتن مردم، باید آزمایش‌ها را به درستی انجام دهیم. ما هنوز از این نظر عقب هستیم.

این سناتور آمریکایی لازم است که دولت فدرال کمک بیشتری را به ایالت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا صورت دهد. همچنین سناتور اسکات تاکید کرد در صورت کشف واکسن برای ویروس کرونا، باید استفاده از آن برای همه مردم رایگان باشد.

توانایی آمریکا برای انجام آزمایش ویروس کرونا در هفته‌های اخیر کانون انتقادات عمومی بوده است. کارشناسان بخش سلامت، مقامات ایالتی و محلی و قانونگذاران این کشور هشدار دادند آمریکا همچنان باید ظرفیت انجام آزمایش کرونا خود را افزایش دهد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس کارگروه ویژه مقابله با ویروس کرونا، روز گذشته اعلام کرد بیش از ۴.۹۳ میلیون آزمایش کرونا تاکنون در سطح کشور انجام شده و آزمایشگاه‌های تجاری میزان این آزمایش‌ها را به ۱۰۰ هزار مورد در روز افزایش داده اند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز گذشته بر اهمیت آزمایش ویروس کرونا، شناسایی بیماران مبتلا و جداسازی آنان تاکید کرد و با اشاره به ضرب المثل مشهوری که می‌گوید تدارک و آمادگی درست و مناسب مانع از عملکرد ضعیف می‌شود، گفت ترامپ در این زمینه بسیار بد عمل کرده است.

تاکنون ۸۸۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان نزدیک به ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار