مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: معمولا ده روز اول ماه رمضان، مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون کم خواهد شد و به شرایط هشدار می‌رسیم.

مجید عبداللهی مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه حدودا یک هفته است که در شرایط هشدار ذخایر خونی قرار نداریم،گفت: به خاطر ویروس کرونا متاسفانه مردم مراجعه خوبی برای اهدا خون نداشتند، ولی در این یک هفته اخیر مراجعات خیلی بهتر شد و ما توانستیم از وضعیت هشدار به وضعیت سبز یا همان حالت پایدار نزدیک شویم.

او افزود: در این ایام شرایط بسیار سختی داشتیم، خیلی از عمل‌های جراحی کنسل شده بود و ما تنها جوابگوی اورژانس بودیم، اما خداراشکر در این یک هفته شرایط بهتر شد.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه این وضعیت پایدار شکننده است، ادامه داد: با ورود به ماه مبارک رمضان یک نگرانی زیادی داریم، این است که با توجه به بحث روزه داری و تشدید کرونا مراجعات مردم در این ایام کاهش پیدا می‌کند.

عبداللهی بیان کرد: تجربه‌های قبل نشان داده است که معمولا ده روز اول ماه رمضان، مراجعات به پایگاه‌های انتقال خون کم خواهد شد و به شرایط هشدار خواهیم رسید.

او تصریح کرد: سازمان انتقال خون خراسان رضوی، رتبه سوم کشور در مراجعات و اهدای خون را داشته و با همت و یاری مردم این رتبه را حفظ کرده است.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه در سال قبل قریب به ۱۴۰ هزار اهدای خون داشتیم، تاکید کرد: سازمان انتقال خون خراسان رضوی پشتیبان ۶۰ مرکز درمانی استان است.

عبداللهی اظهار کرد: مردم، اهدای خون را یک وظیفه اجتماعی بدانند، از همه مردم به خصوص جوانان دعوت می‌کنیم تا در ماه مبارک رمضان، از بیماران فراموش نکنند.

او با اشاره به اینکه اهدای خون یک هدیه خاص است و نیاز به خون، همیشگی است، افزود: یک مشکلی که چند سال اخیر داریم این است که اهدای خون مردم مناسبتی شده، ایام عاشورا، تاسوعا و یا برخی اعیاد و موقعیت‌ها خیلی مراجعه می‌کنند، اما در ماه رمضان و یا گرمی و سردی زیاد هوا مراجعات مردم کم می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: اهدا کننده مستمر به کسانی گفته می‌شود که آقایان سالی حداقل چهار بار و بانوان حداقل سالی سه مرتبه خون اهدا کنند.

عبداللهی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های زیاد ما کمبود مراجعه بانوان است، ۵۰ تا ۶۰ درصد مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خونی بانوان هستند، اما متاسفانه ۳ تا ۴ درصد اهدا کنندگان امسال از خانم‌ها بودند.

او تصریح کرد: خانم‌ها بهترین خون را دارند و می‌توانند اهدا کننده بسیار خوبی باشند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان چند پایگاه انتقال خون داریم، پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه شهید سلیمی در قاسم آباد، نبش شریعتی ۲۸، پایگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی بین استقلال ۲و۴ و پایگاه مهر در نبش عبدالمطلب ۳۳ که از ساعت ۲۱ تا ۱ و پایگاه اهدا خون امام رضا (ع) هم از ساعت ۸ تا ۱۳ فعال است.

 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.