مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: از نیمه دوم فروردین ماه ۵۵۱ نفر از مردم استان از سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی این نهاد بهره‌مند شده اند.

وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا، به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی-اجتماعی ناشی از این بحران از نیمه دوم فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۵۵۱ نفر از خدمات آن بهره‌مند شده اند.

وارثی افزود: نرخ مشارکت مردم استان به ازای هر یک میلیون نفر ۴۳۳ نفر بوده که این میزان مشارکت از میانگین کشوری بالاتر است.

او اضافه کرد: مشارکت مردم استان نزدیک به دو برابر بیشتر از مشارکت مردم استان تهران بوده است.

به گفته وارثی، این سامانه با غربالگری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی که می‌توان گفت پایه بسیاری از مشکلات روانشناختی هم است به عنوان یکی از محور‌های ارجاع به صدای مشاور و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی مورد نیاز است.

او اضافه کرد: در این سامانه ۲۱ سوال طرح می‌شود که سه آیتم اضطراب، استرس و افسردگی را می‌سنجد، در صورت نرمال و طبیعی نبودن وضعیت اشخاص، مشاوران از ساعت ۸ تا ۲۲ به صورت تلفنی پاسخگوی آن‌ها هستند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: اگر مشاوره تلفنی نیز جوابگو نبود و یا تشخیص به مشاوره حضوری داده شد، شخص ارجاع داده می‌شود.

وارثی گفت: افراد با مراجعه به سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه برتکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، به سوالات تخصصی پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.