وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا، به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیبهای روانی-اجتماعی ناشی از این بحران از نیمه دوم فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۵۵۱ نفر از خدمات آن بهرهمند شده اند.
وارثی افزود: نرخ مشارکت مردم استان به ازای هر یک میلیون نفر ۴۳۳ نفر بوده که این میزان مشارکت از میانگین کشوری بالاتر است.
او اضافه کرد: مشارکت مردم استان نزدیک به دو برابر بیشتر از مشارکت مردم استان تهران بوده است.
به گفته وارثی، این سامانه با غربالگری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی که میتوان گفت پایه بسیاری از مشکلات روانشناختی هم است به عنوان یکی از محورهای ارجاع به صدای مشاور و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی مورد نیاز است.
او اضافه کرد: در این سامانه ۲۱ سوال طرح میشود که سه آیتم اضطراب، استرس و افسردگی را میسنجد، در صورت نرمال و طبیعی نبودن وضعیت اشخاص، مشاوران از ساعت ۸ تا ۲۲ به صورت تلفنی پاسخگوی آنها هستند.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: اگر مشاوره تلفنی نیز جوابگو نبود و یا تشخیص به مشاوره حضوری داده شد، شخص ارجاع داده میشود.
وارثی گفت: افراد با مراجعه به سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه برتکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، به سوالات تخصصی پاسخ خواهند داد.
انتهای پیام/ک