استاندار قزوین گفت: هیچ کارگری نباید به خاطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از کار اخراج شود.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،با تاکید بر همکاری کارفرمایان با کارگران مبتلا به کرونا افزود: کرونا نباید بهانه‌ای برای اخراج کارگران واحد‌های تولیدی شود.

استاندار همچنین بااشاره به محدودیت‌های تردد در مبادی های  ورودی استان گفت: این محدودیت‌ها از فردا برداشته می‌شود و مراکز معاینه فنی هم از روز شنبه ششم اردیبهشت فعال خواهد شد.

او تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باید اجرا شود.

به گفته استاندار، آرامستان‌ها همچنان تعطیل است و هتل‌ها با رعایت  دستورالعمل های بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

جمالی پور اضافه کرد: باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های انفرادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمتر از ظرفیت می‌توانند فعال شوند.

او گفت: یکصد میلیون تومان دیگر به تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر اضافه شده است و افراد آسیب پذیری که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هم نیستند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

به گفته استاندار، پایان ساعات کاری بازار سنتی و مجتمع‌های تجاری (پاساژها) مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا همچنان ساعت ۱۸ است و از روز شنبه ششم اردیبهشت حضور کارمندان با دستور مدیرکل است و با حضور دو سوم آنان است، اما در صورت صلاحدید مدیرکل همه کارمندان باید در سر کار حاضر شوند.

جمالی پور درباره فعالیت روز بازار‌ها و مساجد هم گفت: روز بازار‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند. اما مساجد مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل است.

استاندار افزود: محدودیت‌ها کم شده، اما اگر با افزایش ابتلا مواجه شدیم مجدد تصمیم گیری خواهد شد.
 
انتهای پیام/.ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.