کارگروه‌های مبارزه با کرونا در قالب‌های مختلف اعم از تولید و توزیع ماسک و وسایل بهداشتی در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تشکیل شد.

محسن حداد سبزوار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: دانشجویان، استادان وکارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از ابتدای شیوع کرونا با تشکیل تیم‌های مختلف جهادی به صف مبارزه با ویروس کرونا پیوستند و تاکنون جهاد تولید ماسک و دیگر وسایل بهداشتی را ادامه می‌دهند.

او افزود: با توجه به کمبود ماسک در کشور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی سعی داشته تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کنار رشته‌های مهارتی از جمله رشته طراحی دوخت و کارگاه‌های مراکز در تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی به استان کمک کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادمه داد: تولید حدود ۲۳۰ هزار ماسک و توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی  برای اقشار مستضعف وخرید وسایل بهداشتی و محلول ضدعفونی برای کارکنان، از جمله اقداماتی است که دانشگاهیان جهادگر این دانشگاه در شرایط کنونی انجام داده اند.

حداد بیان کرد: در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران الزهرا (س)‌ مشهد تاکنون حدود ۶۶ هزار ماسک و ۳۰۰ دست گان تولید شده است.

او تصریح کرد: ۲۲ هزار ماسک در آموزشکده دختران سبزوار و حدود ۶ هزار ماسک هم بسیج دانشجویی آموزشکده پسران سبزوار تولید کرده اند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای نیشابور ۱۲۰ هزار عدد، دانشجویان جهادگر بسیجی آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد  نیز ۲۴ هزار پاپوش در این ایام تولید کردند.

حداد اظهار کرد: دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه‌ای تربت حیدریه نیز به تهیه مواد ضدعفونی و توزیع آن در مناطق محروم این شهر می‌پردازند.  

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.