معاون سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهور از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت ۱۳ رسته از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در اولین جلسه ستاد مقاومتی استان قم که با حضور مسئولان و باقری معاون سیاست‌های اقتصادی معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، حمایت‌های اقتصادی دولت و راه کار‌های ترمیمی پیامد‌های اقتصادی شیوع کرونا در زمان پسا کرونا در سال جهش تولید بررسی شد.

در این جلسه حمایت از مشاغلی مانند رستوران ها، مراکز تولید و توزیع پوشاک، طباخی ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه خانه ها، حمل و نقل عمومی، مراکز تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز تفریحی، مراکز آموزشی، صنایع دستی و اغذیه فروشی‌ها و همچنین حمایت‌های اعتباری، حمایت‌های مالیاتی، امهال عوارض شهرداری، چک‌های برگشتی، فروش اینترنتی کالا‌ها و محصولات مطرح شد.

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون اقتصادی رئیس جمهور در این جلسه گفت: برای حفظ اشتغال موجود در واحد‌ها به ازای هر شغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با دو سال تنفس به کارفرمایان داده می‌شود.

باقری به ساز و کار‌های ایجاد شده برای فروش اینترنتی محصولات هم اشاره کرد و گفت: در این مدت فروش اینترنتی در کشور ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

بهرام سرمست، استاندار هم به آسیب‌های اقتصادی وارد شده به استان در روز‌های پیک کرونا اشاره کرد و گفت: این پیک همزمان با ایام پایانی سال و عید نوروز و سپس هم نیمه شعبان اتفاق افتاد که این امر با توجه به زیارتی بودن استان قم آسیب بسیاری به قشر‌های مختلف اقتصادی به خصوص حوزه مربوط به خدمات رساند چرا که این حوزه ۶۰ درصد بخش اقتصادی را تشکیل می‌دهند.

استاندار قم همچنین به خدمات رسانی پزشکی رایگان به اتباع خارجی در قم اشاره و عنوان کرد: با توجه به سهم حضور اتباع خارجی در قم، این موضوع هم باید مورد توجه قرار گیرد.

سرمست به طول مدت درگیری کرونا در قم در مقایسه با سایر شهر‌های کشور هم پرداخت و گفت: این مسئله که استان ما فرصتی برای برنامه ریزی نداشت باید در بودجه بندی‌ها لحاظ شود.

در پایان جلسه هم هر کدام از مدیران پیشنهاد‌های خود را بر عبور از کرونا و بازیابی کردن اقتصاد بیان کردند که قرار شد این نظرات به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری در تهران ارسال شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.