رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به پاس حمایت های استاندار قم از کادر درمان استان با اهدای نشان "حامی سلامت"از او قدردانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در مراسم گرامیداشت هفته سلامت استان قم طی سخنانی با اشاره به اپیدمی ویروس کرونا در سطح کشور و استان قم گفت: کادر پزشکی و پرستاری قم در خط مقدم مبارزه با این بیماری در کشور هستند.

استاندار قم بیان کرد: کادر پزشکی استان قم در بخش خصوصی و دولتی با وجود خطری که متوجه آن‌ها بود در ارائه‌ی خدمات به مردم حضور معنادار داشتند و مایه‌ی مباهات و افتخار بوده اند.

سرمست با اشاره به فعالیت‌های ستاد بحران کرونای استان قم در راستای اعمال مدیریت علمی ادامه داد: مبنای تصمیم گیری اولویت مدیریت استان در این مسیر، نظرات تخصصی و کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی قم بوده است.

سرمست همچنین نگاه مراجع عظام تقلید را در راستای توصیه به رعایت توصیه‌های بهداشتی و پزشکی در خصوص کرونا در استان قم بسیار حمایت گرانه وموثر دانست و همراهی مردم با تصمیمات ستاد ملی را مورد توجه قرار داد و گفت: آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی در این راستا نقش زمینه‌ای را ایفا کرد که بایستی قدردان اصحاب رسانه، اعم از رسانه‌های مکتوب و برخط (مجازی) و نیز صدا و سیما باشیم.

استاندارقم  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب وارد شده به بعضی از اقشار به واسطه‌ی شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: امروز همدلی و حمایت مالی و معنوی از آسیب دیدگان و نیازمندان در دستور کار مدیریت استان و خیرین و ستاد‌های مردمی است.

او مهمترین وظیفه‌ی مدیریت استان را ایجاد هماهنگی دانست و با تاکید بر اهمیت اعمال نگرش سیستمی یادآورشد: هرگاه جزیره‌ای عمل کرده ایم دچار شکست و خطا شده ایم و تمام تلاش مدیریت استان هماهنگی در بین همه‌ی ظرفیت‌ها و بخش‌های عمومی و دولتی بوده است.

استاندار قم تاکید کرد: همچنان مشاغل پرخطر بایستی تعطیل باشند تا بتوانیم ضمن کاهش ورودی به بیمارستان ها، زمینه‌های ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم.

سرمست همچنین تاب آوری نظام سلامت در کنار تاب آوری نظام اقتصادی و اجتماعی را دارای اهمیت برشمرد و تصریح کرد: در شرایطی که تحت شدیدترین تحریم‌ها هستیم، بعضی‌ها تصور نمی‌کردند بتوانیم در زمینه‌ی تامین اقلام بهداشتی و درمانی چنین پیشرفتی در یک مدت کوتاه داشته باشیم.

استاندار قم پیگیری تکمیل دو بیمارستان امیرالمومنین و مادر قم را ایجاد فرصت از تهدید کرونا دانست و خاطرنشان کرد: این کار بزرگ در سایه عزم جزم استانی وملی به وقوع پیوست.

در پایان این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اعطای نشان "حامی سلامت" به استاندار قم از سیاستگذاری و حمایت مدیریت عالی استان در پیشگیری و مبارزه با کرونا و حمایت از جامعه درمانی و پزشکی استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار