سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر چه چهارمحال و بختیاری در کنترل ویروس موفق عمل کرده است، اما همچنان خطر شیوع کرونا وجود دارد.

نگرانی‌ها از شیوع کرونا همچنان باقی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر چه این استان در کنترل ویروس موفق عمل کرده است، اما همچنان خطر شیوع کرونا ویروس وجود دارد.

او با اشاره به ابراز نگرانی‌ها از آمار کمتر مبتلایان در روز‌های ابتدایی شیوع کووید ۱۹ و ایجاد احساس آرامش کاذب در این روز‌ها علی رغم تعداد قابل توجه آمارمبتلایان جدید و مثبت اعلام شدن حداقل یک چهارم نمونه افراد مشکوک به این بیماری افزود: برداشته شدن برخی محدودیت‌های رفت و آمد‌ها و فاصله گذاری اجتماعی به معنای رفع نگرانی‌ها نیست.

رحمانی اضافه کرد: افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای همچنان در معرض خطر کرونا هستند و حتی افراد بدون علایم مبتلا به کرونا می‌توانند انتقال دهنده بیماری باشند.

او ادامه داد: اگر چه اکنون تجربه‌هایی در درمان مبتلایان به کووید ۱۹ از سوی کادر درمانی کسب شده و گوشه‌هایی از جنبه‌های نهان این ویروس نوپدید روشن‌تر شده است، اما همچنان رفتار مردم تعیین کننده شرایط شیوع کرونا است.

رحمانی گفت: رفتار مردم می‌تواند احتمال شروع پیک دوم بیماری با شدت بیشتر را افزایش دهد.

او افزود: رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی بین افراد و خودداری از تجمع افراد و خودداری از حضور در اماکن عمومی پر جمعیت برای قطع زنجیره انتقال کرونا ضروری است.

رحمانی از مردم خواست: همچنان در مواجه با سایر افراد از ماسک استفاده نمایند و همچنان تا حد امکان در خانه بمانند و از تردد غیر ضروری به خارج از منزل خودداری نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار