در چهارمحال و بختیاری دو هزار و ۸۷ پرستار و ۹۴۰ پزشک در مجموعه و بهداشت و درمان و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی خدمت ارائه می‌نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان دو هزار و ۸۷ پرستار و ۹۴۰ پزشک در مجموعه بهداشت و درمان و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی خدمت ارائه می‌نمایند.

او با اشاره به روز‌های پر از استرس، نگرانی و تنش شیوع کرونا ویروس در کشور، افزود: در همین ایام بود که مدافعان سلامت در سنگر‌های جبهه‌ای دیگر با لباسی سفید حاضر شدند تا از جان و سلامت مردم دفاع کنند.

شیرانی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد از نیرو‌های پرستاری کشور در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس وظیفه مراقبت از بیماران کرونایی را به عهده داشتند اضافه کرد: پرستاران خدوم و ایثارگر چهارمحال و بختیاری نیز در کنار سایر پرستاران کشور از ۹۹۱ بیمار بستری مبتلا به بیماری حاد تنفسی مراقبت کردند، به آن‌ها آموزش دادند و مشاوره‌های لازم را نیز به خانواده‌های این افراد ارائه نمودند.

او ادامه داد: طی این مدت پرستاران داوطلب گروه پرستاری همپای سایر کادر بهداشتی و درمانی در جای جای کشور، داوطلبانه به مراقبت از بیماران کرونایی شتافتند.

شیرانی گفت: از مجموع تعداد پرستاران در استان یک هزار و ۸۷۰ کادر پرستاری شامل پرستار، هوشبری، اتاق عمل، بهیاران و کمک پرستاران در مراکز درمانی تابعه دانشگاه مشغول به خدمت هستند.

او با بیان اینکه کادر پرستاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز ۳۵۲ نفر هستند افزود: ۲۱۷ پرستار نیز در بیمارستان تأمین اجتماعی استان مشغول به خدمت هستند.

شیرانی در پایان با اشاره به فعالیت حدود ۹۴۰ پزشک در استان اضافه کرد: از این تعداد، حدود ۳۷۰ نفر متخصص و فوق تخصص و حدود ۵۷۰ پزشک عمومی می‌باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار