سرپرست اداره تبلیغات اسلامی لامرد گفت: مراسم و برنامه های عمومی ماه رمضان تا ۱۵ اردیبهشت برگزار نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حبیب باقری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی لامرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: متولیان و متصدیان مساجد و حسینیه‌ها باید با ستاد مباره با کرونا و شورای سلامت هماهنگ باشند و با توجه به دستور العمل تا ۱۵ اردیبهشت، درب حسینیه‌ها بسته است و نماز جماعت به صورت تجمعی برگزار نمی شود.

او، تصریح کرد: منتظریم تا اوضاع عمومی کشور و شهرستان بهبود یابد، و اگر این محدودیت برداشته شود از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می شود.

باقری با تشریح فواید روزه گرفتن در این ماه پر برکت ادامه داد: متولیان امر باید مدیریت کنند، و با قرائت قرآن و دعا، فضای معنوی ماه رمضان را ایجاد کنند،  به این صورت که هرشب ۳ تا ۴ قاری را با رعایت مسائل بهداشتی انتخاب کنند، و درب حسینیه‌ها را ببندید و قرآن و ادعیه بویژه دعای افتتاح را پشت بلندگو بخوانند و صدا را  از بیرون  پخش کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی لامرد با تاکید بر توصیه‌های مقام رهبر معظم انقلاب نسبت به کم رنگ نشدن ماه مبارک رمضان افزود:  همشهریان باید جلسات قرآن و دعا را در منازل خود برگزار کنند و خانه‌های خود را به عطر قرآن نورانی و معنوی کنند.

او، اضافه کرد: در صورت امکان مناجات سحری خوانده شود، به طوری که برای دیگران ایجاد مزاحمت نشود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار