مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از بیش از ۲ هزار بازرسی و تشکیل افزون بر ۱۰۰ پرونده برای متخلفان خبر داد.

علی مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: گروه‌های سیار تعزیرات حکومتی استان فارس با همکاری سازمان صمت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر استان بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی انجام داده اند.

او ادامه داد: انجام گشت‌های بازرسی وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی نیست و بنا به شرایط فعلی کشور و به منظور پیشگیری از اخلال در عرضه اقلام مورد نیاز مردم، تعزیرات به طور جد به بازرسی از اصناف، کارخانجات و واحد‌های تولیدی ورود کرده است.

علی مبشری تصریح کرد: عمده این بازرسی‌ها در حوزه نظارت بر کالا‌های اساسی و اقلام بهداشتی همچون الکل، ماسک و دستکش بوده که با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، موارد زیادی از تخلفات از جمله احتکار و گرانفروشی کشف و برای متخلفان تشکیل پرونده شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد: طی ماه گذشته ۱۰۹ فقره پرونده برای متخلفان در گشت‌های مشترک تشکیل و بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شده اند.

علی مبشری همچنین با اشاره به تذکر به ۸۶۰ واحد برای رفع تخلفات، اضافه کرد: حضور گشت‌های نظارتی در سطح شهر با هدف پیشگیری از وقوع تخلف است و تلاش می‌شود تخلفات احتمالی با تذکر برطرف و تا آنجا که امکان دارد به منظور حمایت از تولید و بازار از تشکیل پرونده جلوگیری شود.

او، با بیان اینکه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ شبانه روزی آماده دریافت شکایات مردمی است، از شهروندان خواست تا تخلفات را به این سامانه اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.