مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان باغملک عوامل موثر در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و کسب رتبه اول در این زمینه در استان خوزستان را تشریح کرد.

جلال غریبوند مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آنچه که در کسب رتبه اول در زمینه توسعه گلخانه‌ها در سطح این شهرستان نقش بسزایی ایفا کرد، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در گام اول برای کشاورزان و بهره برداران از گلخانه‌ها بود.

او افزود: گام دوم که نقش بسیار موثری در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دارد، اعطای تسهیلات کم بهره و با سود ۷ درصد و یکسال تنفسه است. همچنین تعامل بین بخشی میان ادارات استانی و شهرستانی به عنوان گام سوم در توسعه این نوع کشت تاثیرگذار بود.

غریبوند تسریع در روند طی شدن مراحل اداری و استقبال متقاضیان کشت‌های گلخانه‌ای در سطح شهرستان باغملک را از دیگر علل توسعه این کشت عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین وجود شرایط مساعد اقلیمی، منبع آبی و شرایط آب و هوایی با علل ذکر شده همگی دست به دست هم دادند و توانستیم رتبه یک در سطح استان خوزستان را کسب نماییم.

استان خوزستان بدلیل شرایط آب و هوایی یکی از قطب‌های کشاورزی با تنوع در تولید محصولات از جمله؛ غلات، صیفی جات، سبزیجات و... در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.