مسئول دهان و دندان شبكه بهداشت و درمان مانه و سملقان بر اجتناب از نوشیدنی‌های اسیدی برای افرادی که دارای دندان‌های حساس هستند، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهین یاهوئیان با بیان اینکه بنا به اعلام انجمن دندان پزشکی، از هر هشت نفر، تقریبا یک نفر دندان های حساس دارد، اظهار کرد: حساس شدن دندان ها ریشه در برخی علل از مسواک زدن نامناسب گرفته تا مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین، دارد.

او ضمن تاکید بر اجتناب از نوشیدنی های اسیدی برای این دسته از افراد، خاطرنشان کرد: غذاها و نوشیدنی های اسیدی مینای دندان را از بین برده و به حساسیت های دندان و پوسیدگی آن می انجامد.

او با اشاره به اینکه برخی از افراد در تابستان بیشتر دچار حساسیت های دندان می شوند، دلیل آن را مصرف بیشتر گوجه فرنگی یا لیمو که حاوی اسید بالا است، عنوان کرد.

مسئول دهان و دندان شبكه بهداشت و درمان مانه و سملقان یکی دیگر از روش های لازم به توجه برای افرادی که دارای دندان های حساس هستند را، آرام مسواک زدن عنوان کرد و افزود: مسواک زدن شدید خود باعث خطر ابتلا به حساسیت دندان شده و توصیه بر این است که روزانه دو بار و هر بار ۵ دقیقه توسط یک مسواک نرم و با کیفیت دندان ها مسواک زده شود.

 یاهوئیان با اشاره به استفاده از خمیردندان ضدحساسیت، توضیح داد: این خمیردندان ها حاوی ترکیبی است که به جلوگیری از انتقال حساسیت دندان به عصب کمک می کند و از این خمیر دندان ها می توان روزانه 2 بار استفاده کرد.

او در ادامه به استفاده از دهانشویه های فلوراید اشاره کرد و یادآور شد: این دهانشویه ها لایه مینای دندان را تقویت می کند و به محافظت در برابر حساسیت می انجامد.

این دندانپزشک با بیان اینکه بعد از مسواک زدن، دهان با دهانشویه ها شستشو شود، توضیح داد: استفاده از دهانشویه های فلوراید منجر به محافظت در برابر پوسیدگی دندان می شود که خود می‌تواند علت بروز حساسیت دندان باشد. 

یاهوئیان از دیگر توصیه ها خطاب به افرادی که دارای دندان های حساس هستند به مراجعه به دندانپزشک اشاره کرد و گفت: حساسیت دندان های افراد می تواند علامت هشدار دهنده از یک مشکل جدی تر دهان و دندان مانند دندان شکسته، ریشه در معرض خطر و یا بیماری لثه باشد.

او افزود: برای پیدا کردن علت حساسیت دندان، مراجعه به دندانپزشک ضروری است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.