۲۴ شرکت فناور خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا به تولید محصول یا ارائه خدمات می‌پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،ناصری رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: یکی از شرکت‌ها که در گذشته در زمینه تولید عرقیجات و عصاره گیری فعال بود اکنون روزانه ۸۰۰ لیتر الکل ۷۸ درصد تولید می‌کند.

او از فعالیت پنج فروشگاه اینترنتی در استان از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و افزود: تولید دستکش یکبار مصرف، ماسک، محلول ضدعفونی کننده سطوح و دست، محافظ صورت، برگزاری ویدئوکنفرانس‌های آنلاین و آموزش‌های مجازی از دیگر فعالیت‌های این شرکت‌ها در شرایط کنونی است.

ناصری به حمایت‌های پارک علم و فناوری از کسب و کار‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: اجاره بهای سه ماهه ابتدای سال ۹۹ واحد‌های فناور آسیب دیده از کرونا بخشوده و چک اجاره بهای سه ماهه پایان سال ۹۸ واحد‌های فناور نیز به مدت ۶ ماه به تعویض انداخته شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا و تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی با تنفس ۶ ماهه به شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات مربوط به مقابله با کرونا هم از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری است.

 او از خرید برخی اقلام از قبیل ماسک از شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این محصولات را به صورت رایگان بین مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار توزیع می‌کنیم.

سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های غیر دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوی خراسان جنوبی جذب و پرداخت شد و امسال نیز تاکنون برای پنج شرکت غیر دانش بنیان ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار