نبود ساختمان و زمین کافی یکی از مشکلات پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت:نبود ساختمان و زمین کافی یکی از مشکلات پارک علم و فناوری است.

نبود ساختمان و زمین کافی یکی از مشکلات پارک علم و فناوریناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان مدام در حال تغییر است گفت: هم اکنون حدود ۳۵ شرکت دانش بنیان در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲۷ شرکت پارکی هستند و مابقی دانش بنیان هستند، اما در داخل پارک نیستند.

او با بیان اینکه شرکت‌های پارکی در ۳ بخش پیش رشد، رشد و امور موسسات پارک فعالیت می‌کنند، افزود: پارک‌ها باید زمین‌هایی در اختیار داشته باشند تا به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شوند و آن‌ها در داخل زمین پارک، ساختمان خودشان را بسازند و مستقر شوند.

ناصری ادامه داد: شرکت‌های پیش رشد و رشد یافته معمولا در ساختمان خود پارک مستقر شوند که از این بابت ما مقداری تحت فشار هستیم واز ۱۳۵ شرکت پذیرش شده‎ی ما فقط ۵۰ درصد توانسته اند درون پارک مستقر شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ هکتار زمین در شرق دانشگاه بیرجند توسط خود دانشگاه در اختیار ما قرار گرفته و ساختمان آن هم در حال ساخت است، اما به لحاظ اعتبارات از نظر زیرساخت مشکل داریم.

ناصری با بیان اینکه هم اکنون دنبال این هستیم تا با اجاره‌ی ۵ تا ۷ ساله‌ی ساختمان‌هایی در درون شهر، امکان استقرار شرکت‌ها را به وجود بیاوریم، گفت: به تازگی ساختمانی را در میدان شهدا اجاره کرده ایم و ۲۰ شرکت در آن مستقر شده اند.

او در پایان اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در تمام زمینه‌ها اعم از کشاورزی، IT، مکانیک و .. فعالیت می‌کنند و حدود ۵۰۰ نفر در این شرکت‌ها به اشتغال رسیده اند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.