مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت:در اصفهان ۹۰۰ هزار هکتار کانون بحران ریزگرد وجود دارد که ما در چند سال گذشته توانستیم حدود ۳۲۰ هزار هکتار را با نهال کاری مهار کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۸ میزان اعتبار در نظر گرفته شده از صندق ملی توسعه برای مهار کانون ریزگرد‌ها ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و با پیگیری‌های صورت گرفته این رقم در سال ۹۹ به ۱۷ میلیارد تومان رسید گفت: در اصفهان ۹۰۰ هزار هکتار کانون بحران ریزگرد وجود دارد که ما در چند سال گذشته توانستیم حدود ۳۲۰ هزار هکتار را با نهال کاری مهار و امسال با اعتبارات در نظر گرفته شده می‌توانیم حدود ۱۴۰۰ هکتار را هم مهار کنیم.

ایرج حشمتی با اشاره به اینکه میانگین گرمایش جهانی ۱.۲ درجه سانتی گراد است و با توجه به گزارش ها، سال ۲۰۲۰ به عنوان گرمترین سال بعد از سال ۲۰۰۶ در جهان شناخته شده است افزود: ایران بین دو تا چهار درجه سانتی گراد از میانگین گرمایش مناطق اقلیمی و استان‌های جهان نیز انحراف معیار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از مردم و مسئولان درخواست کرد: همه آحاد مردم و مسئولان با استفاده از حمل نقل عمومی، فراهم کردن سوخت پاک، مراقبت و بهینه سازی مصرف سوخت می‌توانند ما را در مهار این آسیب یاری کنند.

امسال پنجاهمین سالی است که سازمان ملل روز زمین را جشن می‌گیرد و شعار امسالش «اقدام برای تغییرات اقلیمی» است. شعار سال گذشته نیز «نه به پلاستیک» بود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار