معاون مرکز بهداشت استان همدان گفت: پیشگیری بهترین راه مقابله با کرونا ویروس است.

پیشگیری بهترین راه مقابله با کرونامنوچهر کرمی معاون مرکز بهداشت استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ با بیان اینکه پیشگری از کرونا ویروس گامی موثر در برابر  این بیماری است، گفت: باتوجه به نبود درمان و واکسن موثر بهترین راه مقابله با کرونا اجتناب از آلودگی و جلوگیری از انتشار آن از طریق اقدامات محافظتی و بهداشت شخصی است.

او ادامه داد:  انتقال از طریق قطرات تنفسی و ویروسی هنگامی است که فرد بیمار سرفه یا مکالمه می‌کند و ترشحات تنفسی رها می‌شود.

معاون مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه درصورتی که تماس مستقیم با غشا‌های مخاطی و جود داشته باشد، افراد دیگر را آلوده می کند، افزود: عفونت در صورت لمس سطح آلوده و سپس لمس چشم، بینی و دهان رخ  می دهد.

کرمی در ادامه با بیان اینکه افراد در هر سنی می‌توانند به عفونت شدید یا درون تنفسی حاد کرونا ویروس کوید ۱۹مبتلا شوند، گفت: این ویروس  در بین بزرگسالان در سن میانسالی و مسن‌تر بیشتر متداول است.

او  با بیان اینکه بیمارانی که نیازی به مراقبت اضطراری ندارند باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی برای ارزیابی خود  با  شماره  ۱۴۸۰ تماس بگیرند، گفت: بسیاری از بیماران بدون نیاز به آزمایش از طریق تلفن قابل ارزیابی هستند.

کرمی افزود: رعایت نکات بهداشتی توسط کارکنان مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، مراکز توانبخشی، خوابگاه‌ها، الزامی است .

معاون مرکز بهداشت استان همدان گفت: رعایت نکردن نکات بهداشتی در این  مراکز می‌تواند بیماری کرونا ویروس را به فضا‌های بسته هدایت کند و ساکنان این مجموعه را دچار مشکل کند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار