مدیرجهاد کشاورزی کاشمر گفت: پرورش ماهیان گرمابی در کاشمر در حال افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیرجهادکشاورزی کاشمر گفت: به منظور طرح ماهی دار کردن استخر‌های دو منظوره ذخیره آب کشاورزی که ازپارسال، در این شهرستان توسط اداره تولیدات گیاهی انجام پذیرفته است، دیروز، تعداد ۵ هزار قطعه ماهی گرمابی در استخر ذخیره آب اردوگاه اداره آموزش و پرورش شهرستان رها شد.

او افزود: پارسال، حدود ۸۰ هزار قطعه ماهی گرمابی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی رها شدبه همین منظور، امسال، که به فرمان مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است جهاد کشاورزی شهرستان سعی در ترویج این طرح در بین کشاورزان منطقه جهت افزایش بهره وری از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های منابع آبی برای پرورش ماهی، همچنین افزایش تولید ماهی گرمابی در شهرستان داریم.

مدیرجهادکشاورزی کاشمر ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده به کشاورزان منطقه توسط اداره تولیدات دامی شهرستان، در روز‌های آینده شاهد رهاسازی ماهیان بیشتری در این استخر‌ها خواهیم بود.

محمدی بیان کرد: با انجام این طرح علاوه بر افزایش تولید، با برگزاری دوره‌های مهارتی طبخ ماهی در مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر سعی در افزایش سرانه مصرف ماهی در شهرستان داریم.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.