فرماندار مشهد گفت: ویروس کرونا موجب غافل شدن از کار مردم در سیستم اداری نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد در نخستین نشست شورای اداری در سال جدید گفت: حقوق شهروندی و تکریم ارباب رحوع با رعایت مسایل بهداشتی کارمندان باید مد نظر قرار گیرد تا سبب نا رضایتی مردم از خدمات دولتی نشود.

او افزود: حقوق شهروندی، پیگیری کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه اجرای برنامه مثلث توسعه اقتصادی و فاصله گذاری اجتماعی از مهمترین برنامه‌های سال جدید در مشهد است که با جدیت پیگیری می‌شود.

فرماندار مشهد با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهر ادامه داد: اجرای طرح نجات یا رسیدگی به حوزه‌های کمتر توسعه یافته در مناطق کمتر برخوردار مشهد از سال گذشته با مشارکت برخی دستگاه‌های اجرایی تحت فرماندهی استاندار خراسان رضوی آغاز و نیاز‌های این مناطق شناسایی شده است.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در مشهد بیان کرد: در راستای اجرای برنامه کلان توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی هم اکنون تفاهمنامه ۲۸۲ طرح با ۴۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار بین بخش خصوصی و معین‌های اقتصادی و بخش دولتی به امضا رسیده است.

او تصریح کرد: ۸۷ درصد از ۱۰۴ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در مشهد که فعالیت آن‌ها در روز‌های شیوع کرونا غیر ضروری بود با تعطیلی واحد‌های خود با ستاد پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا در این شهر همکاری و همراهی تحسین برانگیزی کردند.

فرماندار مشهد تاکید کرد: با آغاز فعالیت‌های واحد‌های صنفی کم خطر در مشهد امیدواریم همانند گذشته با رعایت مسایل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خطرات این بیماری را به حداقل برسانیم.

هاشمی اظهار کرد: یکی از اولین اقدامات در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی مرکز تماس ۴۰۳۰ در مرکز مخابرات مشهد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که این اقدام برای انجام طرح ملی غربالگری در کشور و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های کرونایی مردم توسط اپراتور‌های شرکت مخابرات صورت گرفت.

او با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان افزود: ۲۵۰ هزار بسته معیشتی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران و شهرداری مشهد تهیه شده که جامعه کارگری به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر از این بسته‌های معیشتی بهره‌مند شده و یا می‌شوند.

فرماندار مشهد ادامه داد: تامین کالا‌های سلامت محور و اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان در ایام همه‌گیری کرونا به شکل جدی در دستور کار اعضای ستاد تنظیم بازار قرار دارد.
 
 
انتهای پیام //ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار