شهردار بجنورد از شناسایی و حمایت از ۱۶۳ زباله گرد در سطح شهر بجنورد خبر داد.

حمایت شهرداری از ۱۶۳ زباله گرد شناسایی شده در بجنورد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، زارعی شهردار بجنورد با اشاره به اینکه وجود زباله گردها، دستفروشان، متکدیان و ... در سطح شهر ریشه در مشکلات اقتصادی دارد، افزود: در طرح جمع آوری زباله گرد‌ها با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، ۱۶۳ نفر زباله گرد در مرکز استان شناسایی شده اند که قرار است با کمک شهرداری و خیران، مورد حمایت قرار گیرند.

زارعی افزود: با کمک انجمن‌های مردم نهاد و شهرداری، تلاش داریم تا بسته‌های معیشتی میان زباله گرد‌های مرکز استان توزیع کنیم.

او با بیان اینکه در اجرای اقدامات مربوط به مقابله با کرونا با برخی مشکلات فرهنگی و معضلات اقتصادی رو به رو هستیم، افزود: به طور مثال، دستفروشان، زباله گرد‌ها و ... بیشتر به خاطر مشکلات اقتصادی و به ناچار در شهر حضور داشته و نسبت به عرضه اجناس و یا بازیافت زباله‌ها اقدام می‌کنند، که هم خود را به خطر انداخته و هم تهدیدی برای سلامتی شهروندان محسوب می‌شوند.

زارعی با اشاره به وظیفه اجتماعی و قانونی شهرداری در جمع آوری دستفروشان، زباله گرد‌ها، متکدیان افزود: شهرداری تنها تا ۲۴ ساعت میتواند متکدیان را در مراکز خود نگهداری و سپس باید به نهاد‌های مسئول تحویل دهد.

شهردار بجنورد عنوان کرد: برای تامین سلامت مردم، حتی در ناوگان اتوبوس، فاصله گذاری اجتماعی الزامی شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.