معاون علمي رئيس جمهور گفت: دشمنان باید توجه کنند که این ترورها عزم دانشمندان را راسخ تر می کند چراکه این ترور ها نشان دهنده این است که ملت ایران راهی را پیش رو قرار داده که ناتوان کننده دشمن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران نسرین سلطانخواه معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری امروز 27 دی ماه در هفدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: در حال حاضر عرصه جهاد و نوع مجاهدت فرق کرده است دشمنان سیه رو از درماندگی دست به ترور دانشمندان کشورمان می زنند و البته هرچه هزینه می کنند کمتر نتیجه می گیرند دشمنان باید توجه کنند که این ترورها عزم دانشمندان را راسخ تر می کند چراکه این ترور ها نشان دهنده این است که ملت ایران راهی را پیش رو قرار داده که ناتوان کننده دشمن است.

وی عنوان کرد: به همین لحاظ جهت گیری نظام اسلامی در مقوله توجه به استعدادهای درخشان و نخبه پرروی معطوف شده است مقام معظم رهبری تأکید دارند که باید روزی برسد که اگر فردی بخواهد از جدید ترین نوآوری ها مطلع باشد باید زبان فارسی یاد بگیرد این نشان دهنده این است که ما باید چه برنامه هایی داشته باشیم که این امر تحقق پیدا کند.

سلطانخواه عنوان کرد: بنیاد ملی نخبگان 10 هزار استعداد برتر را از طرق مختلف تحت پوشش قرار داده است همچنین 20 نفر از برگزیدگان جشنواره رازی از جایزه بنیاد ملی که 25 میلیون تومان است برای تکمیل دستاوردهای خود می توانند استفاده کنند.

***طرح شهاب، طرحی برای شناسایی استعدادهای تحصیلی دانش آموزی

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان طرحی برای شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان تحصیلی در مقطع دانش آموزی ایجاد شده است که این طرح با نام شهاب در استان هرمزگان آغاز شده است و درصدد اجرای آن را در تمام کشور هستیم تا بتوانیم نخبه را از مقطع دانش آموزی شناسایی و هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند می توانند از اعتباراتی همچون جوایز تحصیلی، پرداخت وام مسکن، وام خودرو، حمایت پروژه ها بهره مند شوند.

خاطرنشان کرد: صندوقی به نام حمایت از فناوری در بنیاد ملی وجود دارد که چنانچه اساتید و محققین و همکاران علمی از سایر کشورها دعوت به عمل آورند بنیاد ملی می تواند از آنها حمایت کند./ط2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار