مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تاکنون بیش از ۷۵ درصد از دانش آموزان استان در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، موسی دادی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تاکنون بیش از ۷۵ درصد از دانش آموزان استان در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) ثبت نام کرده اند.

دادی زاده در نشست خبری با بیان اینکه دانش آموزان برخی مناطق محروم و روستایی استان هرمزگان به دلیل نداشتن زیر ساخت لازم نمی‌توانند مسائل آموزشی را از طریق اینترنت دنبال کنند، افزود: در همین راستا اقدام به تهیه درسنامه از روند تدریس معلم در کلاس و ارسال به مناطق را در دستور کار قرار دادیم.

او گفت: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا که بخش‌های بسیاری از کشور را به تعطیلی کشانده بود، شورای عالی آموزش و پرورش کشور بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان تاکید داشت و مصمم به ادامه آموزش براساس راهکار‌های جایگزین از جمله فضای مجازی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: تعداد ۴۰ راهبر آموزشی در مناطق مختلف آموزش و پرورش هرمزگان وظیفه پیگیری و رفع مشکلات آموزشی دانش آموزان در این درسنامه‌ها و جوابگو بودن پرسش‌های دانش آموزان را به عهده دارند.

دادی زاده به اقدامات صورت گرفته در راستای شروع سال تحصیلی آینده هم اشاره کرد و گفت: برگزاری سه جلسه پروژه مهر، تشکیل شش کمیته پروژه مهر در راستای پیگیری امورات مختلف مدارس برای بازگشایی، کتب درس، نقل و انتقالات درون و برون استانی، پیگیری انتصاب و انتخاب مدیران مدارس برای سپردن شایسته‌ترین افراد آموزش و پرورش در کرسی مدیریت وراهبری نسل آینده کشور با برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی و انجام مصاحبه‌های روان شناسی و حضوری از جمله مهمترین اقدامات در ماه گذشته است.

او در خصوص میزان کیفیت آموزش مجازی معلمان هم گفت:، چون تدریس معلمان در فضای مجازی به نوعی شبیه سازی با کلاس درس شده است و معلمان با دلسوزی و حس مسئولیت پذیری و داشتن برنامه‌های مختلف پرسش و پاسخ و همچنین برگزاری آزمون‌های مختلف، تلاش کرده اند تا کیفیت آموزش مطالب درسی از طریق مجازی مطلوب باشد.

دادی زاده افزود: مشکل موجود، تدریس کتب عملی است که مقرر شده است که سرفصل‌های تئوری کتاب‌ها تدریس و آزمون گرفته شود و سرفصل‌های عملی کتاب‌ها در کارگاه‌ها در صورت مجوز در خردادماه یا ابتدای سال تحصیلی آینده تدریس شود تا مهارت دست ورزی دانش آموزان نیز تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در خصوص گرفتن شهریه مدارس غیر دولتی گفت: در مدارس غیر دولتی نیز به مانند مدارس دولتی روند آموزش به خوبی ادامه داشت و گرفتن شهریه ثابت مطابق مصوبه هیئت نظارت بلامانع است، ولی دریافت سایر هزینه‌ها از جمله هزینه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و سرویس جایز نیست.

دادی زاده در پاسخ به سوالی در خصوص تاریخ برگزاری آزمون‌های مدارس، گفت: چیزی که تاکنون از طرف شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شده است برگزاری آزمون پایه دوازدهم در خردادماه ۹۹ و به صورت حضوری می‌باشد که دو تا سه هفته بعد از آخرین امتحان پایه دوازدهم، کنکور ۹۹ برگزار می‌شود و سایر پایه‌ها هنوز هیچ ابلاغیه‌ای ارسال نشده است.

او در خصوص تعداد دانش آموزان اتباع خارجی در استان هرمزگان و چگونگی ثبت نام کتب درسی آن ها، گفت: بیش از ۵ هزار دانش آموز اتباع خارجی در چند شهرستان هرمزگان که مجوز ثبت نام اتباع را دارند، مشغول به تحصیل هستند و این دانش آموزان با شماره و کدی که از سوی امور اتباع به آن‌ها داده شده است می‌توانند وارد سامانه خرید کتب درسی شده و اقدام به ثبت سفارش کنند.

دادی زاده افزود: همچنین سفارش کتاب برای افرادی که به هر دلیل موفق به ثبت نام و سفارش کتاب‌های شان نمی‌شوند، با پرداخت هزینه مطابق قیمت پشت جلد کتب به مدرسه یا به معلم، توسط مدیر مدرسه ثبت سفارش کتاب‌های آن‌ها انجام می‌شود.

او گفت: خانواده‌ها ثبت سفارش کتب درسی را به روز‌های آخر ثبت نام موکول نکنند، چون ممکن است در اثر ازدحام و اختلال اینترنتی با مشکل مواجهه و فرزند آن‌ها در ابتدای سال تحصیلی آینده بدون کتاب بماند.

منبع خبر: ایسنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.