مدیرکل زندان‌های فارس گفت: سال گذشته با همت خیرین و مساعدت ستاد ديه تعداد۵۵۰ نفر از زندانيان جرایم غير عمد و واجد شرايط از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس گفت: در سال ۹۸ ستاد دیه استان فارس با پرداخت بیش از ۲۰۹میلیارد ریال از منابع مختلف موجبات آزادی تعداد ۵۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کرد.

او با اشاره به آزادی تعداد ۵۱۸نفر مرد و ۳۲ نفر زن، افزود: شاکیان پرونده‌ها بزرگترین حامیان ستاددیه هستند به گونه‌ای که کل بدهی این تعداد افراد یک هزار و ۸۸۷ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۴۵۵ هزار ریال بوده که همکاران ما در ستاد دیه با برگزاری جلسات متعدد صلح وسازش موفق به اخذ گذشت یک هزار و ۷ میالیارد و ۱۰۶ میلیون و ۹۵۹ هزار ریال شده اند و همچنین سهم مشارکت زندانیان در تأمین بخشی از بدهی به عنوان آورده و اعسار، و پرداختی شرکت‌های بیمه قابل توجه است.

ابراهیمی با ارائه گزارش ۹۶۱ نفری موجودی جرائم غیرعمدزندان‌های استان، محکومیت‌های مالی را ۷۸۷نفر، مهریه ۱۱۵نفر، نفقه ۸ و محکومان به پرداخت دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی را ۵۱ نفر عنوان و اظهار داشت: سهم زنان از آمار موجودی ۳۰نفر هستند.

مدیر کل زندان‌ها و نائب رئیس هیات امناء ستاددیه استان فارس با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرا داریم، گفت:  ستادمردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، یکی از دستاورد‌های ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مدت سه دهه فعالیت خود توانسته است قریب به۸۰هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را از زندان‌های استان آزاد و به آغوش پرمهر خانواده بازگرداند.

او افزود: حمایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری ((مدظله العالی))که همه ساله اولین چراغ جشن‌های سراسری گلریزان در ماه مبارک رمضان با دستان بابرکت ایشان روشن می‌شود و همچنین خدمات ارزنده مسؤولین دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی وکمک‌های مردم نوع دوست، خیرین و نیکوکاران ارجمند، پشتوانه پربرکت این حرکت عظیم بوده است.

ابراهیمی یادآور شد: اینک با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان و ممنوعیت برگزاری تجمعات مختلف از جمله آئین‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی در راستای رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، این ستاد مردم نهاد نیز در ماه مبارک رمضان سال جاری امکان برگزاری جشن‌های گلریزان سراسری برای جذب کمک‌های مردمی نخواهد داشت و به منظور بهره مندی از هدایا، نذورات وکمک‌های مردمی برای آزادی ۹۶۱نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان که چشم انتظار سخاوت و مهرورزی هم استانی‌های عزیزمان در ماه رحمت و مغفرت هستند.

او گفت: در نظرداریم برنامه‌های مربوط به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با روش‌های ارتباطی نوین و در قالب گلریزان‌های رادیو- تلویزیونی و پویش‌های مردمی در فضای مجازی برگزار شود.

او ضمن قدردانی از اعضاء محترم هیات امناء از آنان تقاضا کرد همچون سنوات گذشته در این امر خداپسندانه ستاددیه را یاری کنند.

سیدرضا اسکندری مدیر نمایندگی ستاددیه فارس در خصوص فراهم کردن موجبات آزادی تعداد ۱۷نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با میزان بدهی مورد نیاز به مبلغ ۱۸/۳۹۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال پرونده آنان بررسی شد.

ستاد دیه استان فارس با شماره حساب ۱۰/ ۱۱۹۹۱۱۹۹ نزد کلیه شعبه بانک ملت و شماره کارت بانکی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و از طریق سامانه تلفن همراه # ۱۰۱۰۱۰* ۴*۷۳۳* آماده دریافت کمک‌های نقدی خیرین در امر آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.