معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: دو فصل کاوش باستان شناسی جدید در محوطه باستانی شکارگاه خسروپرویز نیاز است.

شکارگاه خسروپرویز به کاوش های باستانی نیاز داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به نیاز به انجام دو فصل کاوش باستان شناسی جدید در محوطه باستانی شکارگاه خسروپرویز، گفت: تا زمانی که شرایط حفاظتی لازم ایجاد نشود، برنامه‌ای برای ادامه کاوش‌ها در این محوطه نداریم.

علیرضا برشاهی بااشاره به انجام دو مرحله کاوش باستانی در محوطه تاریخی شکارگاه خسروپرویز کرمانشاه، اظهار کرد: طی این کاوش‌ها که در دو بخش از محوطه انجام شد، سازه‌ای باستانی و دیوار‌های خشتی بزرگی کشف شد.

او با تاکید براینکه حداقل به دومرحله دیگر کاوش باستان شناسی در شکارگاه خسرو پرویز نیاز داریم، بیان کرد: از آنجایی که پس از هرکاوش باید بستر‌های لازم برای حفاطت از سازه و معماری کشف شده در برابر عوامل جوی فراهم شود، لذا این بستر هنوز در شکارگاه خسروپرویز فراهم نشده و برای همین فعلا برنامه‌ای برای ادامه کاوش‌ها در این محوطه تاریخی نداریم.

برشاهی متذکر شد: پس از انجام کاوش‌ها و تملک املاک ساخته شده در داخل این محوطه می‌توانیم برنامه‌ای برای تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی یا موزه تاریخی داشته باشیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.