رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: بحران کرونا به ما یاد داد که نباید به کشور‌های خارجی اعتماد کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود گفت بحران کرونا به آمریکا یاد داد که نباید به کشور‌های خارجی اعتماد کرد.

ترامپ گفت: بحران شیوع ویروس کرونا در کشور نشان داد که نباید به کشور‌های خارجی اعتماد کنیم و باید در روند تامین مواد مورد نیاز خود بخصوص در بخش دارو به خارج وابسته نباشیم.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: از کاهش بهای نفت در بازار انرژی باید برای افزایش ذخیره نفت خام راهبردی خود استفاده کنیم. در تلاشیم ذخایر استراتژیک خود را ۷۵ میلیون بشکه افزایش دهیم.

ترامپ گفت: کاهش بی‌سابقه قیمت نفت که شاهد آن هستید. این برای بسیاری از افراد جالب است.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم بدون پرداخت هیچ مبلغی نفت دریافت کنیم، تا جایی که امکان داشته باشد این کار را خواهیم کرد. با این وجود، کاهش بهای جهانی نفت موقتی و گذرا است و مربوط به شرایط فعلی جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا است. من امکان توقف خرید نفت از عربستان سعودی را بررسی خواهم کرد. 

ترامپ تصریح کرد: در چند ایالت آمریکا شاهد کاهش مبتلایان به ویروس کرونا بودیم. با این وجود، مردم باید فاصله گذاری فیزیکی را برای قطع روند شیوع ویروس رعایت کنند. ما همچنان می‌کوشیم با فشار بر کنگره طرح حمایت از کسب و کار‌های کوچک را تصویب کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: ما بازگشایی اقتصاد خود را به شکلی مسئولانه خواستاریم. امروز در کاخ سفید با فرماندار نیویورک دیدار خواهم کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به مرز ۸۰۰ هزار تن رسیده است. همچنین ۴۲ هزار و ۵۰۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند. کشور آمریکا از منظر تلفات و قربانیان ویروس کرونا با فاصله بسیار زیاد در راس کشور‌های جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۲۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای مو قشنگ
یک عمر به ملت و مردم ما خیانت کردید .
آخرین اخبار