رئیس جمهور روسیه در سخنانی از همکاری کشور با ایتالیا در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در سخنانی از تعامل کشورش با ایتالیا در زمینه مقابله با ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار امروز خود با شماری از کارشناسان اپیدمولوژی و ویروس شناسی و نیز متخصصین بیماری‌های عفونی گفت: ما موفق شدیم روند شیوع کرونا را در کشور کند کنیم؛ اما نقطه اوج (این بیماری) همچنان فرا نرسیده است.

وی گفت: همچنانکه شما متخصصان و همکارانتان می‌بینید، نقطه اوج در زمینه ابتلا همچنان پیش رو قرار دارد و به همین خاطر، ما باید هر کاری در توان داریم را انجام دهیم تا شدت نقطه اوج را کاهش دهیم.

او همچنین گفت: اوضاع همچنان دشوار است و شیوع این بیماری همه گیر همچنان ادامه دارد. شمار مبتلایان رو به فزونی است و موارد ابتلا در تمامی مناطق روسیه به ثبت رسیده است؛ هرچند در بعضی موارد تعدادی معدود بیشتر نیست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود از عقد قراردادی با آمریکا در زمینه خرید و واردات سنسور‌های ویژه‌ای که در زمینه تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی استفاده می‌شود، خبر داد.

او گفت: در روز بعد از فرود هواپیما‌های باری نظامی به همراه تجهیزات پزشکی در نیویورک، توافقنامه‌ای را با شرکای آمریکایی به منظور واردات سنسور‌های جریان هوا که برای ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی در روسیه لازم است، به امضا رساندیم.

او همچنین گفت این همکاری ادامه خواهد داشت. پوتین با اشاره به همکاری‌های کشورش با ایتالیا در زمینه مقابله با کرونا نیز با اشاره به کمک‌های روسیه به ایتالیا در زمینه مقابله با این ویروس گفت: روسیه نیز از ایتالیا دستگاه‌های تنفس مصنوعی و فشار خریداری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار