معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه دهنده طرح فاصله گذاری اجتماعی است كه همه بدون استثنا بايد پروتکل بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،نور محمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان به اهتمام و تاکید استاندار مبنی بر همکاری عمومی در مقابله و مهار کرونا اشاره و گفت: لازم است تمام دستگاه های اجرایی در کنار اصحاب رسانه و تشکل‌های مردم نهاد بر رعایت این مهم توجه بیشتری داشته و مسئولان امر اقدامات لازم را انجام دهند.

فردی انتشار اطلاعات درست را از مهمترین وظایف شورای اطلاع رسانی برشمرد و افزود: در حوزه اطلاع رسانی می توان از ظرفیت رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، اقشار و گروه های مختلف بهره برد.

او در راستای کیفیت بخشی و اثرگذاری بیشتر برنامه های صدا و سیما استفاده از پتانسیل کارشناسان مذهبی، پرستاران، پزشکان، متخصصان، صاحبان صنوف مختلف، معتمدین و متنفذین و.... را پیشنهاد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: مهم ترین اصل در بحث اطلاع رسانی، انتشار محتواهایی است که باید مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی باشد.

فردی افزود: مدیریت افکار عمومی با رویکرد اقناع سازی می‌تواند در حوزه های مختلف از جمله مسائل اجتماعی بستر ساز امنیت جامعه باشد و به هر میزان اعتماد را گسترش دهیم، امیدواری افزایش می یابد.

معاون استاندار البرز گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه دهنده طرح فاصله گذاری اجتماعی است که باید همه واحدهای صنفی ، تولیدی، صنعتی و ادارات آن ر رعایت کنند و بدون استثنا بایستی پروتکل بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

او افزود: کلیه واحدهای صنفی بايد کد خود را در جلوی دید مشتری الصاق نمایند و بازرسین روزانه با محوریت مراکز بهداشت محیط، اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان، اماکن، اتاق اصناف و اتحادیه ها بازرسی نمایند و در صورت عدم ثبت در سامانه نسبت به تعطلیلی واحدهای که کد وارد سامانه سلامت نشدند اقدام نمایند.

رئیس شورای اطلاع رسانی البرز گفت: اداره کل صمت در استان با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه ها باید نسبت به آموزش کلیه صنوف اقدام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه کلیه واحدهای صنفی که بازگشایی می شوند باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند و کد۴ رقمی خود را دریافت کنند، افزود: کلیه واحدهای صنفی باید برابر دستور العمل آموزش لازم را طی کنند.

فردی افزود: از طرفی اداره کل صنعت، معدن و تجارت با همکاری اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان در مورد نظارت و بارزسی از واحدهای تولیدی در سطح استان اقدام نمایند.

معاون استاندار البرز گفت: طرح فاصله هوشمند بايد در ادارات، کارخانه ها، مراکز خرید، حتی در منازل بین اعضای خانواده رعایت شود و در این خصوص باید فرهنگ سازی شود.

او افزود: متخصصین معتقدند بهترین راه مبارزه با ویروس کرونا قرنطینه و رعایت کردن پروتکل بهداشتی می باشد.

فردی گفت: صنوف پر خطر و پر ریسک از جمله؛ فروشگاه های بزرگ زنجیره ای ، پاساژها، مجتمع تجاری و بازارهای مسقف و رستوران ها و مراکز بازی پر تجمع مدارس و دانشگاهها و پارک ... همچنان تعطلیل است.

معاون استاندار البرز افزود: تجربه ثابت کرده در هر کاری که مردم در صحنه باشند آن طرح با موفقیت انجام می شود و در این خصوص حمایت مردم فهیم استان البرز به ویژه اصناف، بازاریان، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی، سپاه و شهرداری ها قابل تقدیر است.

در ادامه این جلسه اعضای شورای اطلاع رسانی استان به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تقویت اطلاع رسانی جهت مقابله با کرونا ویروس پرداختند.

انتهاى پيام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.