فرماندار دشت آزادگان گفت: بزودی طرح ملی ساماندهی مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا در نقاط مختلف این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: امروز، دوشنبه یکم اردیبهشت ماه در جلسه قرارگاه هماهنگی مقابله با بیماری کرونا ویروس شهرستان تصمیماتی برای اجرای طرح ملی ساماندهی مشارکت مردمی برای مقابله با بیماری کرونا در مناطق مختلف این شهرستان اتخاذ شد.

او افزود: در این طرح با تقسیم بندی مناطق مختلف شهرستان به چندین محله و تمرکز بر محور‌های آموزش، آگاه سازی ویژه شهروندان، افزایش تاب آوری محلات، توسعه بهداشت فردی و نظارت بر بهداشت محیط، کمک به تامین نیازمندی‌های مراکز بهداشت و درمان، تامین نیروی انسانی برای کمک بیشتر به امر بهداشت و درمان، حمایت و کمک به اقشار ضعیف در زمینه بهداشتی و معیشتی، کمک به غربالگری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بررسی سایر ظرفیت‌های ممکن و بهره گیری از آن‌ها در این شهرستان اجرایی می‌شود.  

به گفته سیلاوی، طرح ملی ساماندهی مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا با همکاری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه در شهرستان اجرا خواهد شد.

حاتم زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان و سید حمید نجات رئیس مرکز بهداشت شهرستان در این جلسه با ارائه گزارش کاملی از وضعیت آماری مبتلایان به این ویروس و نحوی ابتلای این افراد را تشریح نموده و همکاری تمامی شهروندان در جهت رعایت نکات بهداشتی و خودداری از حضور در مکان‌های پرجمعیتی را خواستار شدند.

در پایان فرماندار دشت آزادگان با جمع بندی مطالب ارائه شده از اهالی شهرستان خواست اکیداً از حضور در مناطق پرجمعیتی و علل الخصوص بازار‌ها و مراسمات فاتحه خوانی و عروسی‌ها جداً خود داری نموده تا بتوان از افزایش شیوع این بیماری جلوگیری به عمل آید.

با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، تمامی افراد مبتلای این شهرستان از طریق حضور در مراسمات فاتحه خوانی و مکان‌های پرجمعیتی مبتلا به این ویروس شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.