مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مجموع تقاضا برای واردات پسماند از دیگر کشور‌ها به خراسان رضوی نزدیک به ۳۸۰۰ تن بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی حساب خاص جرایم پسماند در استان، گفت: بعد از استقرار سامانه جامع مدیریت پسماند نیز، مجموع تقاضا برای انتقال پسماند ویژه هزار و ۳۳۵ تن بوده است که پس از بررسی، تا اسفند ۹۸ صرفاً با انتقال ۷۱۲ تن پسماند ویژه موافقت شده است.

او در خصوص نقل و انتقالات برون مرزی نیز افزود: مجموع تقاضا برای واردات پسماند از دیگر کشور‌ها به خراسان رضوی نزدیک به ۳۸۰۰ تن، برای ثبت سفارش واردات پسماند برون مرزی بیش از ۳۵ هزار تن و برای ترانزیت پسماند برون مرزی ۷۲ تن بوده است که با توجه به ضرورت بررسی دقیق و اعمال ضوابط برای حدودا ۳۹ هزار تن پسماند، مستندات را بررسی و نظارت‌های لازم را در سال قبل انجام داده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به ثبت نام ۴۱ بیمارستان، ۱۲ شهرداری و بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی استان در سامانه جامع مدیریت پسماند در سال قبل، ادامه داد: موافقت با قریب ۵۰ تقاضا برای صدور مجوز معدوم سازی کالا‌های بخش خصوصی پارسال منجر به امحاء ۳۱۴ تن پسماند واحد‌های خدماتی و صنعتی شد.

همتی افزود: در موضوع صدور مجوز عملیات معدوم سازی کالا‌های قاچاق نیز بیش از سه هزار و ۵۰۰ ردیف کالا مورد بررسی قرار گرفت و از این مقدار، ۵۶ ردیف کالا به علت ماهیت خاص در موافقت‌های صادره مستثنی شدند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.