مسئول امور فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر گفت: اقدامات و تمهیدات لازم برای سلامت پاکبانان شهرداری در برابر ویروس کرونا انجام‌گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مهدی هاشمی مسئول امور فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر با اشاره به اینکه طبق دستورات وزارت بهداشت کلیه نیرو‌های شهرداری دارای ماسک و دستکش مورد نیاز در برابر خطر آلودگی به ویروس کرونا هستند، گفت: در روز‌های ابتدایی آغاز مقابله با شیوع ویروس کرونا، در راستای یکسان‌سازی اجرای امور در تمامی نقاط شهر، دستورالعمل کلی نحوه گندزدایی، الزامات ایمنی و اجرایی و نقاط حساس برای تمامی همکاران تدوین و ابلاغ شد.

او در خصوص ضدعفونی کردن سطح شهر ادامه داد: این موضوع با جدیت در دست انجام است و مکان‌های پرتردد و نقاط حساس معابر شهری ضدعفونی شده است.

مسئول امور فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر گفت: عملیات گندزدایی و مه پاشی به‌صورت شبانه در حال انجام است و تا زمان رسیدن به وضعیت سفید ادامه خواهد داشت.

هاشمی با انتقاد از رها کردن دستکش و ماسک‌های استفاده‌ شده از سوی شهروندان در معابر و جوی‌های شهر افزود: این روز‌ها با شیوع کرونا همه افراد جامعه به فکر سلامتی خود و خانواده خود هستند، اما در این میان پاکبانان شهر مورد فراموشی و غفلت قرارگرفته‌اند از مردم می‌خواهم ماسک و دستکش خود را در راستای حفاظت از جان پاکبان شهر در معابر رها نکنند.

او در پاسخ به این سؤال که در اطلاع رسانی بعضی افراد موردی از ابتلا به کرونا در میان پاکبانان شهر گزارش‌شده است، ادامه داد: خوشبختانه با اینکه این افراد به‌صورت مدام در معرض زباله و ماسک‌های رهاشده هستند اما هنوز موردی از ابتلا گزارش نشده است.
 
 مسئول امور فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر گفت: علائم کارگران و کارکنان پسماند چک می‌شود، و آن‌ها معاینه و بررسی می‌شوند و خوشبختانه تاکنون موردی نداشتیم و مورد مطرح شده درباره پاکبان کاشمری، تحت نظارت دقیق شبکه بهداشت است.

هاشمی افزود: روزانه علائم این فرد بررسی می شود، ولی هنوز نتیجه تست وی مثبت نیست.

او ادامه داد: معتبرترین منبع اطلاع‌رسانی از وضعیت و تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا شبکه بهداشت و درمان شهرستان است که امیدواریم شهروندان با رعایت اصول و کسب اطلاعات صحیح از طریق شبکه بهداشت و حمایت از پویش "در خانه بمانیم" هرچه زودتر شکست این ویروس را شاهد باشیم.
 
انتهای پیام//م.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.