مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: ساخت دو انبار مکانیزه هزار تنی ذخیره محصولات کشاورزی در مشهد در دستور قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به آغاز ساخت دو انبار مکانیزه هزار تنی برای ذخیره محصولات کشاورزی در مشهد، گفت: ساخت هر یک از این انبار‌ها نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است و در مجموع به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در این بخش نیاز است.


او افزود: سازمان تعاون روستایی و شبکه تعاونی‌های تحت نظارتش نقش مهمی در پشتیبانی  حوزه تولید محصولات کشاورزی و ذخیره‌سازی محصولات بر عهده دارند.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مهمترین بستر‌های لازم وجود انبار ذخیره محصولات کشاورزی است که در سال جدید و با توجه به نام‌گذاری امسال به نام "جهش تولید" ساخت این دو انبار در دستور کار و عملیات اجرا توسط شبکه تعاون استان قرار گرفت.

ناصری مقدم بیان کرد: در زنجیره ارزش تولید، توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی و توسعه انبار‌های مکانیزه، سردخانه‌ها و سیلو‌ها از سیاست‌های سازمان تعاون روستایی است که می‌تواند با خدمات‌دهی به کشاورزان حاشیه سود تولید را افزایش دهد.

او تصریح کرد: سال گذشته سه هزار تن به ظرفیت انباری شبکه تعاون روستایی استان افزوده شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی تاکید کرد: در مجموع خراسان رضوی دارای ۲۳۰ هزار تن فضای انباری دولتی و خصوصی است و سرمایه‌گذاری برای احداث این انبار‌های مکانیزه توسط تسهیلات بانکی و آورده خود تشکل‌ها انجام می‌شود.


انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.