رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : فعالیت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی همواره در بحث درمان کمک شایانی به بخش دولتی کرده

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : فعالیت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی همواره در بحث درمان کمک شایانی به بخش دولتی کرده، اما شیوع بیماری کرونا بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی استان را با مشکل مواجه کرده است.

او گفت : بیمارستان‌های خصوصی استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و با شیوع کرونا و به دلیل کاهش مراجعات و کنسل شدن اعمال جراحی الکتیو مشکلات آن‌ها افزایش پیدا کرده به طوری که در برخی موارد منجر به تعدیل نیرو در این مراکز نیز شده است.

او گفت: در پروتکلی از سوی وزارت بهداشت باتوجه به شیوع بیماری کرونا اعمال جراحی به سه دسته ضروری، نیمه ضروری و غیرضروری تقسیم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل شرایط موجود و شیوع کرونا، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی دچار زیان‌های مالی فراوانی شده اند و نیاز به تامین تجهیزات و امکانات در راستای مقابله با کرونا دارند.

محمدابراهیم الهی تبار افزود: مشکلات بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی در ستاد کرونای استان بررسی و راهکار‌هایی در جهت فراهم ساختن امکانات و ظرفیت‌های لازم برای فعال سازی بیمارستان‌های خصوصی و بکارگیری مجدد نیرو‌های تعدیل شده و باتجربه در این مراکز مطرح خواهد شد

او گفت: در این شرایط خاص باید نسبت به پرداخت طلب بخش خصوصی بهداشت و درمان استان از بیمه‌ها اقدام شود و بحث تعرفه‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.