دادستان خمین گفت: استفاده از فاضلاب در تولید سبزیجات، شیر و گوشت مورد مصرف شهروندان و محصولات کشاورزی از مصادیق جرم است.

استفاده از پساب فاضلاب در کشاورزی و پرورش دام جرم است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،خسرو شجاعیان دادستان خمین با اشاره به پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری خمین گفت: استفاده از فاضلاب در تولید سبزیجات، شیر و گوشت مورد مصرف شهروندان و محصولات کشاورزی تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه و از مصادیق جرم است.

شجاعیان افزود: خروجی پساب فاضلاب باید مطابق با استاندارد و با نظارت دانشکده علوم پزشکی و محیط زیست باشد و از ورود آن به زمین‌های کشاورزی در روستا جلوگیری شود.

او اضافه کرد: شرایط پساب فاضلاب در روستای کفسان خمین حاد است و مصوبات جلسه بررسی و مدیریت پساب فاضلاب شهری خمین باید در بازه زمانی مقرر اجرا شود.

جلسه بررسی و مدیریت پساب فاضلاب شهری خمین در فرمانداری این شهرستان برگزار و درخصوص مسائل و مشکلات ناشی از پساب فاضلاب برای کشاورزان و بوی نامطبوع فاضلاب برای ساکنین روستا‌های مجاور از جمله کفسان، رباط کفسان و... بحث و تصمیم گیری شد.

در این جلسه مقرر شد پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری خمین از طریق کانال به سمت رودخانه هدایت شود و از این طریق بخش عمده‌ای از مشکلات روستا‌های پایین دست مرتفع گردد.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.