افتتاح چندین طرح آب و فاضلاب استان مرکزی در دهه فجر

دهه فجر امسال چندین طرح آب و فاضلاب در استان مرکزی به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح چندین طرح آب و فاضلاب استان مرکزی در دهه فجر یوسف عرفانی نسب مدیر کل آب و فاضلاب استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از افتتاح چندین طرح آب و فاضلاب در شهرستا‌های آشتیان، ساوه و زرندیه در دهه مبارک فجر امسال خبرداد.

او اضافه کرد: از مهمترین طرح‌ها مجتمع آبرسانی شمال شرق شهرستان آشتیان شامل ۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان که انشا الله تا دهه فجر آماده بهره برداری میشود.

مدیر کل آب و فاضلاب استان مرکزی بیان کرد: طرح بعدی بعدی هم مجتمع آبرسانی به قسمت کوهپایه ساوه است که شامل ۱۵ روستاست وکه فاز اول و دوم آن انشا الله تا ۱۵ روز آینده آماده بهره برداری می‌شود و شروع فاز نهائی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان است که عملیات اجرائی ان تا دو هفته آینده شروع خواهد شد.

حفظ منابع آبی و توزیع آب شرب سالم خط قرمز شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

او اظهار کرد: حفظ منابع آبی و توزیع آب شرب سالم در دستور کار و خط قرمز ما در شرکت آب و فاضلاب روستایی است و رویداد جدیدی که در سطح استان مرکزی و کشور می‌افتد بحث یکپارچه کردن آب و فاضلاب شهری و روستائی هست که با مصوبه دولت در چهارشنب. ه انجام شد و بزودی با ادغام این دو شرکت شرکتی بنام آب و فاضلاب استان مرکزی خواهیم داشت

عرفانی نسب تصریح کرد: امروز توفیق داشتیم دیدار ملاقات عمومی با مردم شهرستان زرندیه داشته باشیم که عمده‌ترین مشکلات شهرستان زرندیه در شهر مامونیه و اسیابک بود که الحمد الله با حفر جاه جدید و اجرای خط انتقال در اوج و پیک مصرف انشا الله مشکلی نخواهیم داشت.

او از اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در حوزه اعتبارات در حوزه آب و فاضلاب شهرستان زرندیه خبر داد و گفت: یک و نیم میلیارد تومان در حوزه روستائی و پانصد میلیون تومان در حوزه شهری است.

عذر خواهی از مردم شهرستان زرندیه برای مشکلات کمبود آب در تابستان امسال

مدیر کل آب و فاضلاب استان مرکزی ضمن عذر خواهی از مردم شهرستان زرندیه برای مشکلات کمبود آب در تابستان امسال ادامه داد: در حوزه روستائی شهرستان زرندیه چهار مخزن پیش ساخته در روستا‌های هبران، اصفاهانک، ورامه و فرج آباد ساختیم که اماده بهره برداری هستند و در دو روستای برهموم و اصفاهانک بحث شبکه داخلی انجام و آماده بهره برداری هست ولایروبی و بهسازی چند روستا هم بود که مشکلات این عزیزان هم حل کردیم

او افزود: یکی از مشکلاتی که ما در شهرستان زرندیه درگیر هستیم بحث زیرپوشش قرار گرفتن روستا‌ها هست که ازمجموع ۱۰۸ روستا در این شهرستان ۴۸ روستا زیر پوشش هست که تعداد بسیار کمی است که از برنامه‌های ما زیر پوشش در آوردن روستا‌های بالای ۲۰ خانوار هست که ۶۸ روستای بالای بیست خانوار در اولویت کار ما هستند تا با کمک مردم این روستا‌ها از سلامت و توزیع آب شرب بهداشتی برخوردار شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.