بررسی فنی گوشی هوشمند Pixel 3a ؛ تحولی بزرگ در محصولات شرکت گوگل

یک تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند تا با بررسی نظرات کاربران میزان گوشی هوشمند میان‌رده شرکت گوگل را مورد نقد قرار دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همان‌ طور که پیداست، شرکت گوگل یک گوشی هوشمند فوق‌العاده را در سال ۲۰۱۸ به بازار جهانی معرفی کرد که توانست در کیفیت دوربین و صفحه نمایش حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

حالا با حضور نسخه پیشرفته از این دستگاه سوالاتی ذهن کاربران را درگیر کرده بود، که این مدل جدید چقدر می‌تواند مانند Google Pixel 3 موفق عمل کند.

بررسی گوشی هوشمند Pixel 3a از نگاه خریداران /// گزارش

جواب این سوال طی بررسی‌های صورت گرفته و تحلیل‌های دقیق در دنیای فناوری، همچنین نظرسنجی‌های گسترده از بین طرفداران و خریداران این محصول مشخص شد و آن طور که به نظر می‌آید افراد از مدل Pixel 3a بسیار راضی خستند. در ادامه این گزارش به برخی از اصلی‌ترین نکات این گوشی‌ هوشمند پرداخته شده تا دیدی بهتر برای کاربران در شناخت Google Pixel 3a فراهم شود.


طراحی و قطعات تشکیل‌دهنده پیکسل 3a

زمانی که بحث به حضور فیزیکی و ظاهر رسید، بسیاری از طرفداران و خریداران گوشی 3a رضایت خود را نسبت به این بخش به تحلیلگران ابراز کردند. بر اساس این گزارش‌ها اندازه و وزن دستگاه به میزان مناسبی در نظر گرفته شده و کاربر احساس نیاز به یک گوشی هوشمند بزرگ‌تر را پیدا نمی‌کند.

بررسی گوشی هوشمند Pixel 3a از نگاه خریداران /// گزارش

یکی از منتقدان هنگام استفاده از Pixel 3a گفت: " این تلفن‌ همراه در استفاده و ایجاد تناسب بین اندازه صفحه نمایش و بدنه گوشی به صورتی استثنایی موفق عمل کرده است ". گوشی هوشمند جدید شرکت گوگل توانسته تا با برخورداری از تناسبات مناسب به یک دستگاه خوش دست تبدیل شود که به راحتی در جیب افراد جا می‌شود و در عین حال کوچک به چشم نمی‌آید.

با این حال نکته منفی که در رابطه با Pixel 3a صدق می‌کند آن است که تلاش شرکت گوگل برای کاهش وزن گوشی هوشمند خود باعث شده تا هزینه‌ای اضافی بر روی قیمت دستگاه اضافه شود. همچنین پیکسل 3a کمی بلندتر از مدل قبلی خود ظاهر شده که از دید برخی افراد مناسب به نظر نمی‌آید.


دوام گوشی هوشمند شرکت گوگل

از آنجایی که گوگل تلاش بسیار زیادی در جمع‌آوری قطعات سبک و مناسب بوده، این مجموعه توانسته تا میزان قابل توجه‌ای موفق عمل کند و رضایت مشتریان خود را در بر گیرد. با این که گوشی هوشمند Pixel 3a بدنه‌ای پلاستیکی دارد، این مسئله از زیبایی دستگاه نکاسته و آن را بسیار سبک ساخته است. بر اساس گفته‌های کاربران متعدد، بدمه پلی‌کربناتی Pixel 3a نه تنها احساس پلاستیکی به گوشی نمی‌دهد بلکه آن را کمی لوکس به نمایش درمی‌آورد.

بررسی گوشی هوشمند Pixel 3a از نگاه خریداران /// گزارش

چنین انتخابی از سوی شرکت گوگل بسیار هوشمندانه و مفید برای کاربران بوده چرا که آن‌ها می‌تواند بدون نگرانی از شکسته شدن سریع دستگاه پس از هر ضربه‌ای آن را همواره با خود حمل کرده و تا مدت زیادی از آن استفاده کنند. این پوشش به کاربران اجازه می‌دهد تا اعتماد لازم را به عمر و سلامت گوشی داشته باشند و از نگرانی‌های آن‌ها کم کند.

گفتنی است که در صورت ضربه خوردن این دستگاه، تنها گوشه‌های آن مورد آسیب قرار می‌گیرند و در اکثر مواقع صفحه نمایش دچار مشکل نشده است. بسیاری کاربران پس از خرید این محصول اظهار داشته‌اند که دیگر ترسی از انداختن گوشی خود ندارند چرا که از مقاومت بالایی برخوردار است. در نتیجه می‌توان گفت Pixel 3a برای افرادی که عادت به انداختن گوشی‌ همراه خود دارند بسیار مناسب واقع می‌شود.


صفحه نمایش مدل پیکسل 3a

گوشی هوشمند پیکسل 3a با صفحه نمایش OLED شش اینچی کیفیت تصویری مطابق با ۲۱۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را به خریداران خود ارائه می‌دهد. این گوشی هوشمند قابلیت رنگ‌های انطباقی را دارد که به صورت پیش‌فرض قابل استفاده است. برخی از کاربران زمان استفاده از این گوشی ترجیح داده‌اند که صفحه‌نمایش از روشنایی بیشتری برخوردار باشد.

بررسی گوشی هوشمند Pixel 3a از نگاه خریداران /// گزارش

در مجموع رنگ‌ها به خوبی اعمال شده و کیفیت صفحه به عقیده کاربران بیش‌تر از حد نیاز و بسیار راضی کننده بوده است. همچنین با توجه به کیفیت بسیار عالی این دستگاه گوشی توانسته قیمت مناسبی را برای خود حفظ کند و افزایش آن چنانی را به دلیل وجود چنین صفحه نمایشی به خود نبیند. تنها نکته منفی درباره این بخش، همان طور که بالاتر ذکر شد، روشنایی صفحه شناخته شده که به اندازی کافی اعمال نشده است.

بر اساس نظرات کاربران، گوشی به هنگام قرار گرفتن در زیر نور خورشید به میزان لازم روشن نمی‌شود و تشخیص محتویات داخل صفحه نمایش برای فرد را دشوار می‌سازد. با این حال باید توجه داشت که گوشی مذکور تنها ۳۹۹ دلار قیمت دارد و نمی‌توان انتظار برترین صفحه نمایش را از آن داشت.


قدرت باطری گوشی‌های Google Pixel 3a

حضور باطری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری بر روی گوشی‌های 3a یک ارتقای چشمگیر برای این مدل از گوشی‌ها با حساب می‌آمد. کاربران نیز معتقدند که باطری قرار گرفته شده بر روی این گوشی یکی از بهترین قسمت‌های Google Pixel 3a است.

بررسی گوشی هوشمند Pixel 3a از نگاه خریداران /// گزارش

بر اساس نظرات کاربران گوشی هوشمند شرکت گوگل قادر است تا آخر روز حدود ۸۰ درصد از شارژ را نگه دارد و اگر شخصی استفاده سنگینی از گوشی خود داشته باشد، این میزان به ۵۰ الی ۶۰ درصد می‌رسد. در واقع به نظر می‌آید که هیچ یک از کاربران با خاموش شدن ناگهانی گوشی و یا اتمام شارژ آن مواجه نشدند. این دستگاه همچنین به سرعت شارژ می‌شود و کاربران خود را در انتظار نمی‌گذارد.


دوربین‌های گوشی هوشمند شرکت گوگل

گوگل در بخش دوربین‌ها نیز کم کاری نکرده است. این دستگاه توانسته تا همان دوربین ۱۲.۲ پیکسلی با سنسور IMX363 سونی را با خود به همراه داشته باشد که در مدل‌های گران‌تر شرکت گوگل نیز موجود است. در بین کاربران این دوربین با هیچ گونه انتقادی مواجه نشده است و عموم افراد آن را بهتر از گوشی‌های قبلی و یا حتی قوی‌تر از دوربین پرچمداران دیگر شرکت‌ها خوانده‌اند.

بررسی گوشی هوشمند Pixel 3a از نگاه خریداران /// گزارش

قابلیت دید شب گوشی‌ها قادر است حتی در تاریک‌ترین محل‌ها نیز تصاویر قابل قبولی را دریافت کند. با توجه به قیمت گوشی مذکور، قابلیت‌های دوربین بسیاری از کاربران را راضی نگه داشته و افراد عموما آن را فوق‌العاده خوانده‌اند.


قیمت‌گذاری شرکت گوگل

در دنیایی که معمولا گوشی‌های هوشمند و پرچمداران شرکت‌ها قیمتی مطابق با ۱۰۰۰ دلار را به خود اختصاص می‌دهند Google Pixel 3a هزینه بسیار کمی را از خریداران طلب می‌کند. قیمت گوشی شرکت گوگل به قدری نسبت به کیفیت آن مناسب است که کاربران اظهار داشتند تهیه این گوشی مانند خرید یک پرچمدار ارزان قیمت است.

مدل اولیه 3a ۳۹۹ دلار و گوشی هوشمند 3a XL با ۴۷۹ دلار به فروش می‌رسد. یکی از کاربران که قصد داشته تا گوشی هوشمند بالای ۱۰۰۰ دلاری تهیه کند پس از خرید و استفاده از این گوشی اظهار داشت:" گوشی هوشمند پیکسل 3a تمامی نیاز‌های من از یک تلفن‌ همراه را برآورده کرد و تمام کار‌هایی که از یک پرچمدار می‌خواستم را برایم انجام داد". با قیمت ۳۹۹ دلار شرکت گوگل توانست محصول میان رده‌ای را ارائه دهد که حس یک گوشی پرچمدار را به کاربرانش ارائه می‌کند.


نتیجه‌گیری برای خرید Pixel 3a

صرف نظر از برخی نکات منفی همانند روشنایی صفحه نمایش و ایرادات اتصال در بلوتوث دستگاه، می‌توان گفت گوشی هوشمند Pixel 3a انتخاب مناسبی برای افرادی است که قصد دارند با پرداخت مبلغی کمتر از معمول به گوشی مورد پسند و رضایت‌بخش دست پیدا کنند. این گوشی که در ماه می سال ۲۰۱۹ منتشر شد توانست تا در مدتی کم توجه حجم بالایی ار خریداران را به خود جلب کند و رضایت آن‌ها را فراهم سازد.


بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون‌های اپل با SE 2020؛ کدامیک به صرفه‌تر است؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار