مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده پنج هزار فرصت شغلی به همت این نهاد برای نیازمندان استان در سال ۹۹ ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد شجاعان، مدیر کل کمیته امداد استان یزد در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده پنج هزار فرصت شغلی به همت این نهاد برای نیازمندان استان یزد در سال ۹۹ ایجاد می‌شود.

او افزود: به‌ منظور عملیاتی شدن اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت و همچنین نیازمندان مستعد بیکار در سطح استان هم‌افزایی خوبی با بانک‌های عامل برای تسهیل در پرداخت وام انجام‌شده است و از اواخر اردیبهشت‌ماه عملیات اعطای وام به متقاضیان آغاز می‌شود.

شجاعان ادامه داد: در جریان شیوع بیماری کرونا این نهاد بلافاصله حدود ۴۰ کارگاه خیاطی تولید ماسک برای مددجویان تحت حمایت در سطح استان یزد راه‌اندازی کرد و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار ماسک توسط این کارگاه‌ها تولیدشده و بخش زیادی از این ماسک‌ها به‌ صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی قرار گرفت.

او گفت: کمیته امداد استان علاوه بر فعالیت برای تولید ماسک و لباس گان پزشکی در زمینه معیشت جامعه هدف تحت حمایت و همچنین اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا که به‌نوعی شغل و درآمد خود را از دست دادند وارد عمل شد و پس از شناسایی این افراد مقرر شد در حد مقدورات خدمت رسانی انجام شود، درحال حاضر این خدمت‌رسانی در قالب بسته‌های غذایی همچنان ادامه دارد.

شجاعان افزود: بسیاری از نیکوکاران و مردم خیر استان به‌صورت خودجوش کمک‌های قابل‌توجه‌ای را در زمینه تأمین بسته‌های خوراکی برای نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا و توزیع این کمک‌ها از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری ارائه کردند و امیدواریم این کار ارزشمند و مردمی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان تداوم پیدا کند.

او تأکید کرد: بانک اطلاعات نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از بیماری کرونا در سامانه خیر و احسان مراکز نیکوکاری محله ثبت‌شده است و خیران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق این مراکز به افراد مستحق و محروم در محلات اهدا کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.