سیده فاطمه تقوی از غربالگری سلامت روانی سه هزار مددجو در استان سمنان خبر داد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیده فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه طرح غربالگری سلامت روان در استان سمنان آغاز شد، گفت: تاکنون سلامت روان سه هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان سمنان در این طرح ساماندهی شدند.

او با اشاره به اینکه بهبود سلامت مددجویان و جلوگیری از اضطراب ناشی از بیماری کرونا مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح است، افزود: شیوع این بیماری و اضطراب ناشی از آن بر سلامت روان افراد تأثیر گذاشته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه این طرح برای گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح توصیه‌های کارشناسی و روان‌شناختی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بحران کرونا برای مددجویان ارائه می‌شود.

تقوی از حضور ۱۱ مشاور مستقر در شهرستان‌ها برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت تلفنی و در صورت ضرورت به‌صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی اجرایی می‌شود.

او بیمار انگاری را مهم‌ترین چالش در جامعه دانست و گفت: بهترین و مؤثرترین روش برای مقابله با استرس و اضطراب و بیمار انگاری خویش در این شرایط بحرانی، دور کردن شرایط ذهنی از شایعات، پیگیری نکردن اخبار ناگوار کرونا در طول روز، مطالعه نکردن پی‌درپی علائم ویروس کرونا است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سمنان در ادامه با اشاره به ثبت سه هزار و ۹۰۰ درخواست الکترونیکی از سوی مددجویان و فراهم شدن تارنمای emdad.ir برای ثبت ۳۶ درخواست بیان کرد: این امکان برای جلوگیری از حضور مددجویان در ادارات و شیوع کرونا فراهم‌شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.