احسان بینش گفت: تاکنون ۹۲ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود غربالگری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره آخرین آمار غربالگری کویید ۱۹ در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، گفت: غربالگری مبتلایان به کرونا از طریق سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت انجام می‌شود که تاکنون ۹۲ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود غربالگری شدند.

او از پیگیری خودارزیابی توسط ۸۴ درصد از جمعیت تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و ابراز کرد: پیگیری فعالانه دست‌اندرکاران بهداشت و درمان در شاهرود و میامی برای ۹۲ درصد از افراد ثبت نام شده، انجام‌گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: هفت مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان‌های شاهرود و میامی به صورت ۱۶ ساعته به منظور مراجعه افراد مشکوک به کرونا و تسهیل در بیماریابی فعالیت می‌کنند.

بینش ضمن بیان اینکه مسئولان معاونت بهداشتی بر این مراکز نظارت دارند و ضمن بازدید روند اجرای برنامه‌های بسیج ملی مبارزه با کرونا را بررسی می‌کنند، بیان کرد: مردم با مراجعه به این مراکز توسط پزشک معاینه می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند از وضعیت جسمانی خود مطلع شوند.

او افزود: راه اندازی اتاق مشاوره و استقرار نیرو در بیمارستان با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه و همچنین استقرار کارشناس بیماری‌ها در بیمارستان برای ثبت خدمت در سامانه سیب از دیگر فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خصوص مبارزه با کرونا است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.