مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با تشریح فعالیت‌های تبلیغی روحانیون و مبلغان استان در ماه رمضان در شهر‌ها و روستا‌های استان، از هدایت بخشی فعالیت‌های تبلیغی به فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، ۳۰ فروردین در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان با موضوع برنامه‌ریزی ماه رمضان، ضمن تشریح فعالیت‌های تبلیغی روحانیون و مبلغان استان در ماه رمضان در شهر‌ها و روستا‌های خراسان‌شمالی، از هدایت بخشی از فعالیت‌های تبلیغی به فضای مجازی خبر داد، افزود: همکاری و همراهی بخش‌های مختلف برای بهره‌مندی کامل از فرصت معنوی این ماه مورد تأکید است.

او با بیان اینکه در این زمینه صداوسیما و رسانه‌ها نقش بااهمیتی دارند، افزود: در این راستا هم بحث بیان مسائل شرعی و مسائل اخلاقی و تفسیری و هم پرداختن به برخی از منابر مجازی به‌وسیله فضلای استانی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. در ماه رمضان استان از ظرفیت روحانیون و مبلغان دینی بومی استان استفاده می‌شود و اگر وضعیت کرونا به همین منوال باشد اعزام مبلغان از قم و مشهد به استان صورت نمی‌گیرد.

خادمی افزود: در این شرایط تصمیم بر آن است که مبلغان و روحانیون بومی استان که در شبکه‌های مجازی به‌درستی فعال هستند، در ایام ماه مبارک رمضان با دریافت برگه اعزام به مجموعه تبلیغی استان اضافه شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: اگر فضای بهداشتی و ایمنی اجازه دهد با همکاری حوزه علمیه طلاب و روحانیونی که بومی شهرستان هستند بعد از اذان ظهر در روستا‌ها حضور یافته و فعالیت تبلیغی خواهند داشت و افطار هم در همان روستا می‌مانند تا با مردم تعامل دینی و فکری داشته باشند و نیاز‌های مذهبی و شرعی مردم را پاسخ دهند.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار متن فتوای برخی از مراجع عظام تقلید در مورد مواجهه با بیماری کرونا و روزه گرفتن، گفت: با توجه به اینکه خوف آن می‌رود این فتوا‌ها مورد سوءاستفاده قرار گیرد؛ از این‌رو باید فضاسازی مناسبی برای ورود به ماه مبارک رمضان صورت گیرد تا خوف این ویروس، عامل روزه‌خواری نشود.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.