سال گذشته در راستای اجرای طرح تکاپو برای ۱۰۸ نفر در بخش‌های مختلف رشته‌های آی سی اشتغال جدید ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: سال گذشته ۳۰ تیم جدید در حوزه فناوری اطلاعات در استان شکل گرفت و ۹۵ تیم فعال قبلی طرح تکاپو نیز توسعه یافتند.

او با بیان اینکه پارسال نهاد‌های طرح تکاپو حوزه آی سی تی استان ۷۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کردند، اضافه کرد: در همین مدت ۷۰ دوره آموزشی برای ۹۲۱ نفر در زمینه تولید اپلیکیشن و گیم، برنامه‌نویسی و کارآفرینی برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به ثبت نام و درخواست ۲۳ مورد تسهیلات طرح نوآفرین (سامانه ایران کارفا) در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مهارت آموزی نیرو‌های مسلح برای ۱۵ نفر معادل ۹۰۰ نفر ساعت از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته بود.

سعیدی با اشاره به برگزاری ۲ دوره آموزشی و یک رویداد کارآفرینی در قالب طرح توانمندسازی سازمان فناوری اطلاعات، تاکید کرد: تلاش ما کمک و حمایت از استارتاپ‌ها در راستای ایجاد اشتغال است و در این زمینه به صورت رایگان و با همکاری پارک علم و فناوری، دوره‌های آموزشی را برای نهاد‌های فعال برگزاری می‌کنیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اشتغالزایی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.