معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: طرح تاک یا طرح تجمیع اراضی کشاورزی با هدف صیانت از منابع آب و خاک دشت قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار گفت: طرح تاک یا طرح تجمیع اراضی کشاورزی، یک طرح ۱۰ ساله است که در زمینه ردیف بودجه دشت قزوین طراحی شده و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این طرح مهم اقتصادی استان اجرایی شود.

قبادی افزود: این طرح با شاخص‌های استان طراحی شده است و با هماهنگی و همکاری منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی پیش می‌رود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه کشاورزی دراستان قزوین جایگاه ویژه‌ای دارد و این استان؛ هویت خود را با کشاورزی می‌شناسند گفت: یکی از سه وجه توسعه اقتصادی استان قزوین بخش کشاورزی است.

او گفت: برای دشت قزوین متناسب با شرایط اقتصادی و جغرافیایی برنامه ریزی دقیق و منظمی انجام شود.

قبادی اضافه کرد: دشت قزوین به عنوان دشتی حاصلخیز در تولید پایدار کشاورزی و امنیت غذایی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و برای صیانت از این دست برنامه ریزی منسجمی تدوین و اجرا شود.

او یادآور شد: دشت قزوین یک موصوع استراتژیک در توسعه استان محسوب می‌شود که با حساسیت بیشتر باید آن را پیگیری و با کمک طرح‌های ملی به سمت توسعه پیش برد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه؛ برای شکوفایی اقتصاد کشاورزی استان ناچاریم سیاست دقیق و منظمی را بکار گیرم تا وضعیت سفره‌های زیر زمینی جدی‌تر گرفته شود.

قبادی افزود: الگوی کشت با توجه به وضعیت منابع و سیاست‌های استان و کشور در خصوص صیانت از این دشت تجدید نظر شود.

او یاد آور شد: البته درسال‌های اخیر کاهش مصرف آب با مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و بستن چاه‌های غیرمجاز تا حدودی انجام شده است.

قبادی خاطر نشان کرد: با تجمیع چاه‌ها و استخر‌های آب کشاورزی می‌توان از این سرمایه ملی صیانت کرد که این امر نیز مسلزم همکاری کلیه دستگاه‌ها و فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور هستیم.

او تصریح کرد: الگوی کشت موضوع خوب و مهی است که جهاد کشاورزی این طرح را متناسب با منابع آب و اراضی کشاورزی انجام دهد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: مردم باید اطمینان داشته باشند که کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی مدرن و اقتصادی پیش می‌رود و این توسعه با همکاری و همراهی مردم و بهره برداران امکان پذیر است.

قبادی اضافه کرد: توسعه را با پول نمی‌توان ایجاد کرد بلکه توسعه با تغییر نگاه امکان پذیر است.

او ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح تاک در ۱۴۰۹ به یک تعادل در منبع سفر‌های زیر زمینی برسیم و اقتصاد کشاورزی استان نیز جایگاه خود را در تولید پایدار حفظ کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.