طبق تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد، در صورت عدم کنترل ویروس کرونا دنیا می‌تواند میزبان یک بیماری همه‌گیر دیگر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که دنیا زیر فشار ویروس کرونا به حالت قرنطینه در آمده است، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه هاروارد اعلام کرده‌اند که تمامی کشور‌ها می‌بایست تا برای یک دوری قرنطینه دیگر در سال ۲۰۲۲ آماده شوند.

بر اساس گزارش‌های این گروه، دنیا بین سال‌های ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۴ با نوع جدیدی از ویروس سازس که هم خانواده با ویروس کرونا است مواجه خواهد شد.

جزئیات ویروس جدید در سال ۲۰۲۲

در حالی که تمامی محققان معتقد بودند که خودداری کردن از دست دادن و روبوسی می‌تواند به اتمام رساندن ویروس کرونا را با سرعت بیشتری مواجه کند، تحقیقات جدید حاکی از آن است که نوعی از این ویروس قادر است بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ باز به فعالیت دوباره برسد. محققان درباره احتمال‌های به وجود آمده گفتند:" تمامی نتایج و شرایط ممکن برای ۵ سال آینده به نحوه قرارگیری ویروس کرونا در جامعه بستگی دارد. اگر این بیماری مانند ویروس‌های سرماخوردگی در چرخه ارتباطات دنیا، حتی پس از پیدا شدن واکسن، قرار گیرد این امکان وجود دارد تا در طی چند سال به ویروسی دیگر مانند SARS CoV2 تبدیل شود".

احتمال شیوع یک ویروس همه‌گیر دیگر تا سال ۲۰۲۴

گفتنی است که تحقیقات شکل گرفته در هاروارد شامل انجام آزمایش‌ها و مدل‌سازی‌های رایانه‌ای بود که در آن احتمال بهینه‌سازی و آسیب‌پذیری دنیا مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این تحقیقات اگر ویروس مودر نظر همانند بیماری کرونا که آلان دنیا را درگیر کرده باشد و بتواند به سرعت شیوع پیدا کند، جهان می‌بایست آماده یک سال دیگر از شیوع بی‌رویه ویروس سارس باشد. طبق صحبت محققان ویروس سارس مورد نظر در صورت شیوع به هنگام پاییز و یا زمستان قادر است تاثیر بسیار مخرب‌تری را داشته باشند و الگویی همانند فاجعه بیماری سال ۱۹۱۸ را به پیش آورد.

همچنین محققان اظهار داشته‌اند، حتی اگر ویروس در زمان بهار و تابستان با افت فعالیت مواجه شود، سارس قادر است تا با رسیدن به زمستان باری دیگر به اوج شیوع خود برسد. این افراد ذکر کردند که تنها راه جلوگیری از این اتفاق دسترسی سریع‌تر به مفهومات اصلی ویروس کرونا است و آن‌ها نیاز دارند تا به سرعت با واکسن بیماری‌های این چنینی آشنا شوند تا پیش از آغاز یک دوره بیماری دیگر جلوی آن را بگیرند.


بیشتر بخوانید:افزایش ۲۰ درصدی فعالیت هکر‌ها در پی شیوع ویروس کرونا 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار