مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ابلاغ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان تا پایان اردیبهشت ۹۹ دارای اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محسن نظام خیرآبادی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به تداوم تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا، کاهش رفت و آمد‌ها و جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات قانونی، تسهیلات این سازمان به بیمه‌شدگان تا پایان اردیبهشت ماه امسال تمدید شد.

او افزود: بر اساس ابلاغ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان تا پایان اردیبهشت ۹۹ دارای اعتبار است و نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید دفترچه‌های درمانی نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: مهلت پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان اختیاری، توافقی، رانندگان درون شهری و برون شهری و کارگران ساختمانی نیز افزایش یافته و به منظور جلوگیری از لغو قرارداد‌ها و تداوم بیمه‌پردازی این قبیل بیمه‌شدگان تا پایان اردیبهشت ماه امسال برای پرداخت حق بیمه مهلت دارند.

خیرآبادی بیان کرد: برای تمامی بیمه‌شدگان به ویژه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین مرخصی زایمان امکان پرداخت علی‌الحساب غرامت دستمزد براساس گواهی پزشک معالج فراهم شده و این خدمات بدون نیاز به انجام تشریفات مقرر و مراجعه حضوری به شعب انجام می‌شود.

او تصریح کرد: ثبت درخواست خدمات و تعهدات کوتاه مدت «غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز و کمک ازدواج» نیز بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس http://eservices.tamin.ir قابل انجام است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: برای ثبت درخواست بازنشستگی نیز نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی نیست و تاریخ ترک کار مندرج در لیست پرداخت حق بیمه به عنوان تاریخ درخواست بازنشستگی محسوب می‌شود.
 
خیر آبادی اظهار کرد: همچنین استعلام برای تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان به حالت تعلیق درآمده و تداوم بیمه پردازی آنان تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ قابل انجام است.

او افزود: امکان بیمه‌پردازی آن دسته از کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی آنان منقضی شده است تا پایان اردیبهشت امسال  قابل انجام است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: جلسات کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ و شورا‌های پزشکی و بازرسی‌های مرتبط با امور بیمه‌شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و امثال آن تا پایان اردیبهشت ۹۹ موضوعیت نداشته و برگزار نمی‌شود.

هم اکنون بیش از ۸۹۵ هزار بیمه شده اصلی و بیش از ۲۲۱ هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل آنان در مجموع شامل ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار نفر زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی قرار دارند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد عصاری
۱۱:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام وخسته نباشید.من دفترچه بیمه ام تامین اجتماعی هستش .وتا اخر فروردین اعتبار داشت..الان برای کمر درد خواستم ام ار ای بگیرم ازمایشگاه اطهری میگه به ما ابلاغ نشده تا اخر اردیبهشت اعتبار دارد .تو رو خدا پیگیری کنین با این وضعیت کرونایی چه جوری بریم بیرون..متشکرم