معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از ایجاد بیش از هشت هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رشید جلیلیان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی فعالیت‌های امداد در حمایت از مددجویان، گفت : یکی از فعالیت‌های اصلی امداد بحث اشتغالزایی مددجویان است و در این راستا در کنار پرداخت تسهیلات، برنامه‌های متعددی برای اشتغالزایی مددجویان در دستور کار قرار دارد.

او از اجرای ۵۵۹۰ طرح اشتغالزایی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت : برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او به رشد ۵۴ درصدی تسهیلات اشتغالزایی امداد در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی جذب و پرداخت شد که این رقم در سال گذشته به ۱۸۴ میلیارد تومان رسید.

جلیلیان با اشاره به اجرای برنامه‌های اشتغالزایی در استان، گفت: سال گذشته برای اولین بار طرح "راهبر شغلی" را در استان اجرای کردیم که خوشبختانه این طرح توانست سهم ۲۳۰۰ نفری از مجموع ۵۵۹۰ شغل ایجاد شده در سال گذشته را به خود اختصاص دهد.

او افزود: در این طرح، نخبگانِ کارآفرین توسط کمیته امداد شناسایی شده و به مددجویان وصل می‌شوند، به عبارتی نخبگان کارآفرین "راهبر شغلی" مددجویان می‌شوند و ضمن راهنمایی و آموزش کار، بازاریابی برای محصولات تولیدی آن‌ها را نیز انجام می‌دهند و در این بین کمیته امداد تسهیلات لازم برای اشتغال مددجویان را تامین می‌کند.

او افزود: سال گذشته طرح‌هایی مانند کشت زعفران، ساخت صنایع دستی، گیوه بافی، پرواربندی گوساله، پرورش بوقلمون و ... از این طریق در استان انجام شد.

معاون اشتغال کمیته امداد استان کرمانشاه برنامه دیگر اشتغالزایی مددجویان را بحث تعامل با کارفرمایان عنوان کرد وافزود: در این روش بسته‌های تشویقی برای کارفرمایانی که مددجویان امداد را بکارگیری کنند در نظر گرفته شده است.

جلیلیان ادامه داد: این بسته‌های تشویقی شامل پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای بکارگیری هر مددجو و نیز پرداخت دو سال حق بیمه آن‌ها است. بر اساس این طرح، کارفرمایان حداقل باید قردادی سه ساله با مددجویان داشته و آن‌ها را بیمه کنند.

جلیلیان گفت: از این طریق نیز سال گذشته ۲۳۰۰ مددجو جذب بازار کار شده و صاحب شغل شدند که این تعداد جدای از ۵۵۹۰ شغلی است که از محل اعطای تسهیلات برای مددجویان ایجاد کردیم.

او افزود: با احتساب موارد گفته شده در مجموع سال گذشته حدود ۸۰۰۰ شغل برای مددجویان در سطح استان ایجاد کردیم که از این تعداد ۵۵ درصد زنان و ۴۵ درصد مردان هستند.

معاون اشتغال کمیته امداد استان کرمانشاه ادامه داد: در کنار بحث ایجاد اشتغال، «آموزش‌های مهارت آموزی» به مددجویان هم در دستور کار امداد قرار دارد و سال گذشته ۲۱۷۱ مددجو به صورت رایگان آموزش داده شدند تا بتوانند خود نیز به عنوان کارآفرین فعالیت داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.