رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: با توجه به بهتر شدن شرایط کنترل ویروس کرونا دنبال شروع تمرینات و برگزاری بازی‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره آخرین وضعیت شروع تمرینات تیم ها و لیگ برتر بیان کرد: ما درخواست کتبی به وزارت ورزش داده که شاید صبح فردا(شنبه) در سامانه وزارت خانه قرار بگیرد و شاید آن را روز گذشته دریافت کرده باشد. به صورت مداوم هم با فدراسیون پزشکی- ورزشی در ارتباط هستیم اما دستور کتبی درباره زمان شروع تمرینات و بازی ها دریافت نکرده ایم.

او درباره اینکه آیا مهرزاد خلیلیان،رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی درباره شروع مجدد بازی ها ابراز خوش بینی کرده یا خیر، گفت: خوشبختانه بحث کنترل ویروس کرونا در شرایط بهتری قرار گرفته است و وضعیت آرام آرام به شرایط کنترل شده ای می رسد. ان شاالله بتوانیم با تایید مراجع ذی صلاح زودتر برنامه تمرینی تیم ها را شروع کنیم. اگر این موضوع مشخص شود به تدریج می توانیم بازی ها را هم آغاز کنیم. حتی امکان دارد هفته های اول برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی بدون تماشاگر باشد. در کل ما از شروع بازی ها و بیرون آمدن از این بلاتکلیفی استقبال می کنیم.

مهدی درباره اینکه آیا همچنان امکان ناتمام ماندن لیگ وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: راه حل هایی که دوستان برای ناتمام ماندن لیگ می دهند، جزو تصمیم گیری های پایانی ما است که امیدوارم با این روند خوبی که در بحث کنترل ویروس کرونا ایجاد شده هیچ گاه به آن مرحله نرسیم.

او با اشاره به مباحثی که درباره تیم قهرمان در صورت ناتمام ماندن لیگ مطرح است، گفت: سازمان لیگ بارها موضع خود را اعلام کرده و شاید قهرمانی ساده ترین موضوعی باشد که می توانیم به آن فکر کنیم. این موضوع برای برخی عزیزان در رسانه ها اهمیت دارد. ما به جز لیگ برتر فوتبال، سه لیگ دیگر هم داریم که صعود یا سقوط تیم ها در هر یک از این لیگ ها، نامشخص است.

مهدی افزود: عادلانه نیست تیم سقوط کننده را در حالیکه هر تیم ۹،۱۰ بازی دیگر دارد مشخص کنیم. ۶ ،۷ تیم اکنون برای فرار از سقوط می جنگند و از طرفی بحث صعود تیم ها به لیگ برتر و سایر لیگ ها هم مطرح است. در برخی شهرها هواداران با خونگرمی تیم شان را حمایت کرده اند تا سال آینده آن را در لیگ بالاتر ببینند. ما نمی توانیم چنین فرصتی را از تیم ها بگیریم چراکه احتمال دارد برای برخی تیم ها دیگر چنین فرصتی ایجاد نشود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: می دانید بسیاری از تیم های ما وضعیت مالی خوبی ندارند و شاید دیگر نتوانند مانند این فصل سرمایه گذاری کنند‌. حامیان مالی تیم ها هم در این شرایط ناامید شده و بحث قرارداد بازیکن و باشگاه هم به مشکل می خورد. در نهایت باید وضعیت تیم هایی که قرار است سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، مشخص شود. تمام این موارد را باید لحاظ کنیم و در این حالت بحث معرفی تیم قهرمان کمرنگ می شود. روی این مسائل بیشتر فکر می کنیم. به هر حال تبعات ناتمام ماندن لیگ بسیار بیشتر از معرفی قهرمان است.

مهدی درباره احتمال برگزاری بازی ها به شکل متمرکز در شهرهایی که در بحث کرونا وضعیت سفید دارند، بیان کرد: این احتمال ها را باید روی کاغذ بررسی کنیم. وقتی ما دست کم در هفته ۱۰ بازی برگزار می کنیم، باید بحث اسکان، ایاب و ذهاب، شرایط میزبانی را هم درنظر بگیریم. بهترین حالت این است که هر تیم بتواند در شهر خودش میزبان باشد اما اگر نتوانیم چنین کاری انجام بدهیم باید بحث جا به جایی شهرها و اسکان تیم ها در شهر دیگر را را رعایت کنیم.

او افزود: باید دید ستاد ملی مقابله با کرونا چه زمانی در اختیار ما قرار می دهد تا متناسب با آن گمانه زنی کنیم. در حال حاضر احتمال زیادی وجود دارد که طبق آن می توان سناریوهای متفاوتی را طراحی کرد. باید دید چه زمانی تیم ها می توانند تمرینات شان را آغاز کنند و در همان زمانی که تمرینات تیم ها در حال برگزاری است، برای برنامه ریزی رقابت ها به شکل عادلانه اقدام می کنیم.

او درباره لزوم تدوین برنامه ادامه بازی ها از سوی فیفا گفت: واقعیت این است ما بی طرف ترین فدراسیون و سازمان لیگ را در سال های اخیر داشته ایم. من، وامدار عزیزانی هستم که پیش از این در سازمان لیگ فعال بودند و در سال های اخیر تصمیم جانبدارانه ای اتخاذ نشده است. فیفا هم طبق دستور العمل ۵ گانه ای که درباره کرونا صادر کرده تصمیم گیری برای ادامه بازی ها را به کشورهای عضو واگذار کرده است. من در نهایت به رئیس لیگ ایتالیا استناد می کنم که گفت هر کشور و هر لیگ باید برای خودش تصمیم گیری کند. شرایط حاکم در لیگ برتر ایران با لیگ دسته ۳ متفاوت است و شاید تصمیمی که برای لیگ برتر می گیریم، متناسب این لیگ نباشد. ابتدا اجازه بدهید شرایط ویروس تعیین تکلیف شود و سپس ما بهترین تصمیم را با استفاده از نظرات کارشناسان مجرب اتخاذ می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار