وزیر خارجه آمریکا مدعی شد نقش چین در همه گیری ویروس کووید-۱۹ کشور‌های دنیا را به تجدیدنظر در همکاری با شرکت هواوی وا می‌دارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت نقشی که چین در همه گیری ویروس کرونا داشته، احتمالا باعث شود دیگر کشور‌ها در استفاده از شبکه نسل پنجم شرکت هوآوی تجدیدنظر کنند.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس بیزنس گفت بسیار اطمینان دارم که تا این لحظه چین نتوانسته درباره شیوع کرونا شفاف باشد و ارائه داده‌ها را به درستی اداره کند و این باعث می‌شود که بسیاری از کشور‌ها بکارگیری شبکه نسل پنجم شرکت چینی هوآوی را مورد تجدید نظر قرار دهند.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند چند مقام ارشد این کشور برای اعمال محدودیت جدید علیه شرکت هوآوی به توافق رسیده اند. براساس این توافق شرکت‌های که با هوآوی همکاری می‌کنند قبل از فروش تراشه‌های ساخته شده با فناوری آمریکایی، باید مجوز دریافت کنند.

آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۹ شرکت هوآوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در آمریکا را وادار کرد تامین‌کننده دیگری برای تامین تجهیزات مخابراتی خود بیابند. متحدان کلیدی اروپایی آمریکا به ویژه انگلیس و فرانسه اعلام کردند قصد ندارند مانع از مشارکت هوآوی در شبکه ۵G آن‌ها شوند و تنها محدودیت‌هایی برای این شرکت در نظر می‌گیرند.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا‏، کشور‌های اروپایی را که با شرکت هوآوی چین برای راه اندازی شبکه ۵G همکاری می‌کنند، به قطع همکاری اطلاعاتی تهدید کرده بود.

واشنگتن از مدت‌ها پیش بر کشور‌های اروپایی اعمال فشار می‌کند تا این کشور‌ها در شبکه ۵G آینده خود از تجهیزات شرکت هوآوی به دلیل آنچه وجود «خطر جاسوسی» خوانده، استفاده نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
این لعنتیا هنوز توی توهم هستند به جای اینکه درس عبرت بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۰۰:۰۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
کرونا نشان داد خدا بزرگ وبلند مرتبه باریزترین موجودات بیتی مغرورترین انسانها را به خاک می مالد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
جوک سال 2020
آخرین اخبار